En fin dag

Vilken dag! Vilken fantastiskt jäkla bra dag! Inte bara för att jag fått vandra fram och tillbaka mellan Novas affärer utan för att jag fått spendera dagen med en av de absolut finaste vännerna som finns. Caroline. Det blir en dag att minnas och att förmodligen återkomma till.

Imorse var det först skola en liten stund. Jag hade bestämt med C att hon skulle hämta mig 9.40, men eftersom vi fick sluta ännu lite tidigare hann jag gå och köpa mig en kaffe också.  Klarar mig inte utan kaffe på morgonen!  Sen bar det av till Lund, vart bilresan dit tog vägen har jag ingen aning om – vi lyckades som vanligt tragga bort all tid. Hela dagen har sedan spenderats på  Nova, vi var där innan klockan elva och jag var inte hemma förrän vid åtta ikväll. Så ska det vara när man är på shoppingtur :) Efter lunch konstaterade både jag och C att det var tur vi lämnat M och J hemma för vid den tidpunkten hade de förmodligen haft andnöd båda två.

På Nova hittade jag faktiskt (äntligen) lite inspiration till sovrummet. Ska fixa till lite där nu när väggord och foto ska på plats. Tänkte inreda med blommor och mys i lite romantiskt stuk och sökte efter fina påslakan. Tyvärr hittade jag inga som föll i smak, men jag blev inspirerad iallafall. Förövrigt blev det inte så mycket shoppat för egen del. Köpte en tunika och ett linne till mig, en tröja till Lucas och två tröjor till Tossen. C hittade det hon sökte och vi var väldigt nöjda båda två. Så himla glad att vi fick den här dagen tillsammans.

När jag kom hem var det nästan sovdax direkt för Liten. Kändes inget vidare. Funderar på om hon inte kan få stanna hemma från dagis hela dagen imorgon så vi får en riktig tillsammansdag. Så får man väl göra när man knappt fått någon tid tillsammans idag?! Vi får se, blir en vecka mellan dagisdagarna om jag håller henne hemma imorgon för sen är hon ledig både torsdag och fredag.

Golvnisse har visst också varit här idag. Golvet är flytspacklat och imorgon ska han påbörja mattsättningen. Najs!

Nu har jag precis sagt natti till Lucas (igen) och ska ta en snabbdusch innan jag störtar ner i soffan. Förresten Lucas är mycket gladare idag. Hans stabbe har haft den goda smaken att ringa och be om ursäkt. Se där ja, ibland kommer det tillfällen som förvånar.

Nu äntligen ett par bilder på det som så småningom ska arta sig till ett badrum:


 


Kommentarer
Så här sa: Carro

Låter som en toppendag! Skönt att C hittade vad hon sökte. Badrummet går ju verkligen framåt, kul :) ses imorron (ska försöka komma ihåg bilderna på Leon) ILY!

2010-04-20 @ 22:51:48
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0