Flydde hemifrån

Har man inte jobb så får man. Igår ritade Alice nya badrummet med spritpenna! Jodå. Badkar, kommod, väggar och fönster fick fina svarta detaljer. Det gick att ta bort tack å lov, överallt utom på fönstret så det fick älskling måla med spärrfärg. Nåja man lär av sina misstag.

Härlig dag idag. Jag gjorde som ni tyckte, flydde mitt skitiga hem och nu känns det mycket bättre :) Började med promenix till Vintergatan med Alice imorse. Hon var eld och lågor, Liten har ju inte varit på dagis på en hel vecka nu. När jag lämnat henne gick jag hem igen, fint med motion. Fyllde på med lite energi och kaffe hemma innan jag fick gå för att hämta hem Alicen igen. Sen gick vi vidare till stan. Kämpade järnet för att få Alice att sova en stund i vagnen och det lyckades faktiskt till slut. När Alice sov passade jag på att gå bort till Vincent och prata med fina C. Najs!

När Linus slutat skolan ringde jag han och så hoppade han av bussen i stan. Vi träffades på Barbacka. Där träffade vi även våra fina vänner Anette och Ulrika och så tjejerna förstås. Mina koooompisar hojtade Alice när vi kom innanför dörren på Barbacka :) Vi fikade, lekte och tjatade massa. Sen tog jag och mina små en promenad till på stan. Linus behövde en ny jacka igen! Han gjorde ganska omgående av med sin vårjacka som jag köpte för några veckor sedan. Surt, men det finna ju inget man kan göra åt saken, jacka måste han ju ha. Blev en fin softshell den här gången.

Efter jackinköp unnade vi oss middag på Mc´d idag. Känns så skönt att slippa laga middag ikväll. Dessutom får vi massa mer tid i badrummet ju.

Så en riktig toppendag har det varit. Fått en massa motion, träffat mina fina vänner, fått massa tid med mina älskade små och så har jag ju sluppit se skiten här hemma. Lovely!

Dagens sötaste måste ha varit när Alice och jag promenerade till stan. Hon hörde ett flygplan (sippom som hon själv sa när hon var mindre) och som alltid när hon hör ljud frågade hon: Va ä dä mamma? Ett sippom sa jag och skrattade. AH DU Ä FÖR RAOLIG DU MAMMA svarade Toss och skrattade hon också :)





Kommentarer
Så här sa: Carro

Ojoj, nya badrummet fick sig redan en makeover ;) Alice kanske tyckte det skulle piffas till lite extra?! Nej men tur ni fick bort det! Knasmajan! Låter f.ö. som en toppendag! ILY!

2010-04-27 @ 21:54:36
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: sis

Jasså Alice ville ha lite modern konst i nya badrummet =) Dom där barnen är bara för goa. Gött att ni haft en toppen dag tillsammans! ILY

2010-04-27 @ 22:08:59
Så här sa: Sandra

Det gjorde du helt rätt i!!

Jag var också på Vincent idag och bytte ett par skor som var för stora till Arvid. Kom hem med ett par andra, jättefina typ gympisar. Tror du de blev godkända. Näää!! Ah, vad trött jag blir. Är dina barn likadana? Ska vara med och bestämma vad de ska ha på sig?? Jag tycker han är lite för liten för det... Men vet å andra sidan att tycker han inte om dem kommer han vägra att ta de på sig och då får vi ha samma diskussion VARJE dag innan dagis... Suck!



Kram och ha en fin dag

2010-04-28 @ 08:40:40
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0