Helgen, kärleken och meningen med livet

Lördagen började med fotboll. Premiärmatch för Lilliz i sitt nya lag Fjälkinge och det gick sådär. Förlust med ett mål i första matchen. Lite senare var det dax för ännu en match och även där förlorade grabbsen, men de hade kul iallafall och det är väl det som räknas mest :) Förmiddagsmatchen var dessutom grymt skön att följa, inte bara med tanke på att jag fick njuta av att se yngsta grabben lira boll utan solen värmde underbart då. Under den senare matchen var det betydligt kallare, men man fick ju smaka lite på våren iallafall :) Lucas var med och kollade på båda matcherna, medans sömntutan Alice med pappa fick hämtas till match nummer två.

Dagen fortsatte med kalas hos Jonas och Linda där vi firade två av deras töser. Alltid trevligt att besöka J och L, men just igår hann vi inte umgås så mycket eftersom all luft upptogs av någon helt annan... Till slut orkade vi faktiskt inte höra mer så tillsammans med J och C körde vi hem till oss och fortsatte kvällen med räkmackor och massa tjata. Skrattade och traggade till halv tre imorse :) Trevligt tusan!

Idag blev det en tur till Skånes djurpark. Efter en stund anslöt även sällskapet från igår och vi hade ännu en toppendag tillsammans. Linus som till en början följde med lite motvilligt var nog den som till sist njöt mest av oss allihop. Att hoppa på stenar, klättra i hinderbana, titta på djuren och njuta av vårsolen kan nog göra vilken unge som helst lycklig. Alice älskar djurparken. Hon går i stort sett hela rundan själv och bara myser.  Djurparker är dessutom bra eftersom jag totalvägrar att ha djur hemma :)



Så summerat har vi haft en underbar helg tillsammans. Tillsammans mår jag som allra bäst och just nu bara njuter jag av att få vara med dem jag älskar. Jag älskar min Mattias. Jag älskar att vara gift med min Mattias. Och jag önskar att jag alltid ska få ha det precis såhär. Att uppleva kärlek, att få älska och bli älskad, måste vara meningen med livet ♥


 


Kommentarer
Så här sa: miia

ohhh vilken mysdag!!!!!!

Härligt härligt!

Var där full rulle bland djuren?

nu börjar det blir dax för årets första besök där,perfekt att man sen går in "gratis" resten av året.



Skönt att du njuter av livet,dina barn och din man-precis så som det ska va!

Fortsätt så.

Och väntar spänt på hur renoveringen ska bli,dina idéer hittills låter sååå nice!



Ha en fortsatt bra vecka,så ska jag ta hand om dina systrar i Ullared =)

2010-04-12 @ 20:11:03
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0