Sen fredagsblogg...

...Så tråkig TV att jag lika gärna kan sitta här. Kom hem för en liten stund sedan från Anette och Patrik där vi har haft en redigt trevlig kväll. Ulrika och Björn var också där såklart och vi hade en flottig pizzakväll tillsammans :) Lucas trivs förtträffligt bra med A´s äldsta dotter så dem såg vi inte röken av. Lilliz roade sig med att titta på Talang och de små tjejerna lekte och busade på. Innan idag var vi på Andy´s allihop. Där var även Carro och Leon. Haha jag skulle kunna betala inträde på Andy´s bara för att få se Leon hoppas studsmatta. Ser så härligt ut, lille söt :)

Innan idag var mamma och jag i stan en vända. Köpte kläder till ett bröllop vi ska på i pings. Det är 50-talstema på bröllopet och eftersom inte kläderna tilltalar mig supermycket, har jag inte känt för att lägga massa pengar på dem. Idag hittade jag iaf en klänning som jag kan tänka mig att använda även vid andra tillfällen och som dessutom inte kostade särskilt mycket. Najs. Köpte även en kort jacka att ha till. Har förövrigt liiite svårt för det där med just temabröllop... För mig är bröllop förknippat med kärlek och ingenting annat. Gästerna som är bjudna dit är där för att man vill dela den stunden med dem och jag har svårt för att man styr upp vad de ska ha för kläder, frisyrer och accessoarer. Menmen alla gör sina val och det får man såklart acceptera. Bäst av allt är iallafall att Converse funkar utmärkt till temat och jag såklart måste ha ett par nya :)

Förövrigt känner jag mig lite hängig ikväll, hoppas bara det är tillfälligt. Imorgonbitti är det nämligen fotbollsdax för Linus och knappt har vi hunnit avsluta med innebandyn förrän det är dax att heja fram grabbarna igen. Aja det är härligt med idrott och framförallt härligt att barnen får ta del av allt det som idrotten ger med kompisar, samarbete, laganda osv. Dessutom håller ofta idrotten bort barnen från annat skit som kan locka när de blir lite äldre.

Kom förresten på att jag glömt uppdatera med badrumsbilder. Ingen egentlig idé heller faktiskt. Har inte hänt så mycket mer där. Eller jo det har det, men inget som syns på bild direkt. Taket och fönstret är målat (två gånger) och M har slipat väggarna så nu ska det snart spacklas. Dessutom är dörrkarmen vitlaserad.  Men hur kul är det med ett vitt tak på foto egentligen? Kommer bilder när det hänt lite mer som syns :)

Natti

Avslutar med underbara Tossen i nya kepsen (som hon jämt ska ha) och så nyaste katten på gosedjursfronten:





Å så klänningen:




Kommentarer
Så här sa: Sandra

Superfin klänning! Tänk att kunna ha Converse på bröllop. Fint det! Kommer bli skitsnyggt ihop.



Jag håller med dig angående tema på bröllop. Jag ska på bröllop i juni hos en av mina närmsta vänner. Hon har en förkärlek för temafester och jag var bombis på att hon skulle ha särskild klädsel men det står bara "kavaj" i inbjudan. Skööönt!



Ha en härlig helg!



Kram



Ps. Tack för dina alltid så fina kommentarer. Min fuldag kändes bättre när jag läst din kommentar. ds.

2010-04-10 @ 10:45:06
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Tack för att du finns moster! Tack för att du alltid finns för mig, när jag än behöver. Tack för att vi fick hänga med till Andy's igår. Alicen är ju bar för go på bilden, underbara Liten! Och klänningen, ja den ser nästan precis som jag tänkte mig när du beskrev den. Måste betyda att jag förstår dig så bra :) Superfin iaf, även om jag inte heller är ngt större fan av temabröllop. Bröllop är ju bröllop. Temafester kan ju däremot va lite kul, men det är ju en helt annan sak. Ha en underbar helg med dina underbara! ILY

2010-04-10 @ 12:09:55
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0