Snäll make och ledsna barn

Måndag och idag var jag minsann inte särskilt snäll mot stackars maken. Han kom hem ca 6.40 från nattens jobb och jo man är trött om man jobbat 12 timmar natt. Alice var klarvaken när M kom in i sovrummet och blev såklart jätteglad. "Där kommer han, min pappa" hojtade hon glatt och kastade sig ur sängen och i M´s famn. Så bad hon såklart snällt sin pappa om "inga". (Inga det är välling det - jo hon kan säga välling, men "inga" hänger liksom kvar sedan hon var pytte) Älskade pappsen gjorde välling och vällingmyste med Alice i soffan. Sen väckte han Linus och såg till så han fick frukost och kom till skolan. Efter det kom han och Alicen in till mig (som sov såklart) och väckte mig lite sött och försiktigt. Medan jag duschade och gjorde mig klar klädde han Tossen och packade dagisväskan. Sisådär vid halv nio kom han till slut själv i säng. Omtänksamma fina M ♥

Idag var det skola för min del. Dock inte för Lucas. Han ver verkligen ledsen när han kom hem igår. Jag kramade, pussade och pratade till halv tolv inatt. Imorse orkade han inte vakna, vi skyllde på magont i skolan idag och med tanke på hans dag igår så var det f-n inte konstigt. Suck! Av hänsyn till mina små tänker jag inte skriva mer om det som varit, men det gör ont i mig och nej det funkar inte särskilt bra det här. 

På min middagsrast hämtade jag Lucas. Vi lunchade i stan (supermys!! älskar att få vara ensam med ett av barnen då och då) och sen fick han hänga med på mitt kort eftermiddagspass i skolan. Vi passade också på att hämta fotona som ju var klara på Allfoto :) (Kommer bild när de är på plats!)  Efter det hämtade vi Alice som då var med mina föräldrar hos systerstor på besök. Tack för hjälpen idag! Eftermiddagen och kvällen har jag spenderat med mina älsklingar. Båda grabbsen behöver prata en hel del och jag är glad över att de söker sig till mig. Samtidigt är det jäkligt svårt ska ni veta. Jag får vara ytterst försiktig med vad jag säger, för min bestämda åsikt är att inget barn ska råka ut för smutskastning av sina föräldrar bara för att de inte lever tillsammans. Men...

....Inom mig vill jag bara GHAAAAAA.. ja läs mellan raderna!

Slutligen, tack snälla Miian för den fina kommentaren :)
Den värmde verkligen ♥











JAG ÄLSKAR ER ♥


Kommentarer
Så här sa: Carro

Du är helt fantastisk! Tror du är en supermamma, eller jag vet att du är det. Tänk va härligt för dina grabbar som har dig. Jag hoppas, hoppas, hoppas så innerligt att Lucas (ja, Linus oxå) mår bättre ikväll. Varit så ledsen för deras skull idag. Men mamma sa iaf att mobilen var funnen, bra det!



Åh va nyfiken jag är på bilderna nu då! Det kommer bli så snyggt med alla bilder och väggorden tillsammans.



Saknar er!!!!! ILY

2010-04-19 @ 23:20:53
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: miian

Usch låter som nåt gått galet fel hos pappan deras.

Hoppas du/ni kan reda upp allt och att Lucas mår bättre idag.

Klart han ska få vara hemma från skolan och sen få egentid med mamman sin,det är vad han behöver nu!

Sköt om er!

2010-04-20 @ 20:21:32
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0