Skogen och påskfirande

Vilken dag. Vilken underbar dag. Spenderade ett par timmar i skogen med Alice och Mattias och jisses vad skönt det var. Att bara få vara, tillsammans, det är mitt absoluta favoritsätt att fylla på med ny energi. Vi gick en runda och det tog en stund Alice hade såklart massor att upptäcka. Plocka pinnar, kasta kottar, hoppa från stenar. Underbart. Grillad korv blev det till lunch och så lite kex och festis såklart.

Efter skogsturen körde jag och Alice halva landet runt och jagade påskägg. Under den färden passade vi också på att hämta hem grabbarna från sin pappa.  Garanterar att jag letat påskägg mest av alla i den här familjen i år. Hittade inte rätt storlek någonstans! Har inte haft en tanke heller på att köpa innan, men igår slog det mig att vi inte sparat äggen från i fjol! SKIT. Nåja det löste sig bra ändå. Jag hittade ett stort ägg här hemma och det fick bli Linus. Lucas tyckte det spelade mindre roll så han fick ett litet mindre ägg och en påse bredvid som komplement till det. Alice fick ett litet ägg med såpbubblor, pixiböcker, hårklämmor och liiite godis. Allt löser sig ofta till det bästa :) Ikväll har jag och mina älskade kids firat påsk. Mysigt att vara helt ensam med dem faktiskt. Vi åt påskbuffé och hjälptes åt med allt ifrån att laga till att duka undan. Lovely. Tyvärr lyckades jag radera de få bilder jag fångat med kameran :( Nåja efter påskmiddagen blev det påskäggsletande och sen mys i soffan. Imorgon ska det firas mera påsk. Grabbsen hos sin pappa och jag, Mattias och Alice ska till systerstor med familj för att fira vidare. Jag bryr mig egentligen inte om att ståheja så mycket inför påsken, det är ingen jättestor högtid för mig, men jag älskar att fira och träffa nära och kära :) 





Kommentarer
Så här sa: Carro

Vilken härlig dag! Och supermysiga bilder :) Ses ikväll. ILY!

2010-04-03 @ 11:33:19
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0