Dag 2, Min första kärlek

Min första kärlek. Jaha ska man redan gå bet? Vad räknas som första kärlek? Hmm.. vi hoppar över fråga-chansen-kärlekarna  på låg och mellanstadiet och når då högstadiet istället. För där hittar jag nog min första kärlek. Det var på våren i åttonde klass och jag minns att jag blev sjukt kär. Han hade sett mig och kontaktade mig genom en gemensam kompis. Jag visste inte riktigt vem han var men min bästa vän Sara och jag cyklade bort till deras fotbollsträning bara för att spana. OMG!  Efter träningen kom han fram och började snacka och han charmade såklart mig totalt. Jag föll pladask. Han var några år äldre än mig och vi träffades en hel del den våren och sommaren. Han var såklart snyggast i världen och hans namn stod överallt i mina skolböcker, i min hand, i min elevkalender och i mitt hjärta. Japp jag var så där tonårskär så att det varken gick att äta eller sova och jag var övertygad om att han var den enda jag någonsin skulle kunna älska. Ett tag senare flyttade han långt, långt härifrån och mitt hjärta föll i bitar.  Men tänka sig – bara någon månad senare stod det ett annat namn i mina böcker. Så jag överlevde och har fortfarande hälsan i behåll :) Men visst är det härligt med tonårskärlek? :)




Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0