Mammas födelsedag, sjuk Alice

Idag fyller finaste mammi år! GRATTIS älskade du! Jag hoppas vi kan ses ikväll.

Mamma och Bojje ska nämligen gå ut och äta och jag och Mattias var sugna på att följa med, men nu ligger Toss här nerbäddad i soffan och har varit riktigt kass. Inatt visade tempen på 40+! Jag gillar inte. Alice är hostig och genomförkyld men febern har bara varit på 38 nu på förmiddagen. Jag håller tummarna för att hon kryar på sig fort. Igår var Linus och Calle på bio och jag, Mattias och Alice fixade ett par ärenden i stan under tiden. När vi kom hem var Toss jättevarm och hon hostade så hon kräktes en massa slem på tvättstugegolvet. Sen låg hon pall i soffan. M körde till jobbet och snälla Bojje hjälpte mig att fixa en ordentlig febertermometer till Tossen. Den vi har haft har varit rena skämtet, igår visade den 37,2 när hon i själva verket hade närmare 40 grader. Nåja vi blev 500:- spänn fattigare men en fungerande termometer är ju ett måste.

Idag sover älsk, han har jobbat inatt. När han vaknar finns det en del saker vi måste ta tag i. Handla bl.a. Imorgon är det nyår och vi har latat till det genom att beställa nyårsmenyn från Köttessen, men lite efterrätt och bubbel måste vi ju ha hem :)



Alice tar febern i örat på Bovve som hade hela 30 grader! :)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Hoppas både Bovve och Alice mår bättre nu!

2011-01-03 @ 13:24:42
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0