Slut på helgen

Helgen blev inte alls vad jag hoppats på.. M's enda lediga helg i december och vi hade planer på att ha det riktigt mysigt. Av någon anledning kom det nog lite av sig. Dels för att jag kanske inte är helt på topp och dels för att jag brydde mig alldeles för mycket om ett jäkligt onödigt tjafs igår. Inte mellan mig och M, utan med en människa jag faktiskt skiter fullständigt i egentligen. Bara det inte drabbar dem jag älskar mest i livet och det gjorde det nu. Jag försökte avsluta samtalet flera gånger men till ingen nytta. När sedan påståendet kom om att jag är en värdelös mamma och att jag skiter fullständigt i mina barn, då la jag på luren. Jag är inte fulländad som förälder, långt ifrån, men jag har sett föräldrar som skiter i sina barn och jag är fan inte en av dem. Tänk om mr. perfect själv kunde svara på vad sonens bästa kompis heter, eller vilket som är favoritämnet i skolan... Eller svara på varför ena sonen får en cykel för 5000:- i julklapp när den andra får nöja sig med ett par leksaker från Eko:- till en tiondel av priset. Nåja jag ska försöka att inte lägga energi på detta mer nu. Han är inte värd det. Idag åkte jag, M och A ut i skogen en runda. Underbart! Vi lekte kurragömma bland träden och hade hur mysigt som helst :) Älskar er mina fina underbara <3 Idag fixade jag också klart Lucas klappar. Knasungen har lyckats förbruka ännu en mobil. Han kan vara glad att tomten är snäll i år, den senaste fick han nämligen i våras! Nåja, han önskade egentligen sig pengar innan men ändrade sig nu när skärmen på mobilen gick sönder. Vi hittade en på nätet som inte var så dyr och som jag inte kommer gråta över ifall den är körd innan födelsedagen i augusti. Det är en walkman-lur och förutom till att sms:a är det till musik Lucas telefoner används mest, så det blir nog bra. En klapp till Linus och en klapp till maken återstår, får fundera på vad bara, och sen är jag klaaaar :) Najs!

Kommentarer
Så här sa: Carro

Va trist att er helg blev förstörd :( Fattar inte hur man kan göra sån skillnad på pojkarna. Det gör ont i mig, kan inte fatta vad det gör med dig då. Men du är inte inte inte en värdelös mamma. Du är bäst! Barnen ska vara glada som har dig. Att ni har varandra. Du känner dom utan och innan och det vet dom och gör dom trygga. Ta inte åt dig av de hårda orden - Du är den bästa mamman för dina barn. Fina barnen. ILY!

2010-12-13 @ 08:58:27
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0