Tisdag

OMG, helt slut. Har verkligen haft en toppendag på jobb, men nu har jag brännande huvudvärk och är så trött. Vi tog bussen in till stan med de äldsta barnen på min avdelning idag. Där tittade vi på julskyltningen och så fikade vi såklart :) Najs! En runda på BR hann vi också med och självklart lyckades jag få med en julklapp hem. Ursäktar mig med att det är den enda julklapp Alice verkligen önskar. "En mjukis Pluto". Från början önskade hon en anka, som sen blev en Pluto (dragleksak), som senare blev en Pluto i mjukdjur. Det fanns bara en kvar på BR och nu ligger den alltså tryggt i garderoben här hemma. Nu är det också dax att flytta över något från julklappshögen till födelsedagshögen. Fortsätter det såhär så är jag snart klar med Alicens födelsedagspresenter också ju ;) Doktorsväska, postlåda och micro är andra saker jag ska spana in till födelsedagen (eller för all del tipsa andra om!) Linus julklappar blev helt klara igår när jag klickade hem ett par hörlurar till honom. Jisses, jag är duktig i år :)

Nu har jag hämtat hem Toss från farmor. Farmor hämtade på dagis idag eftersom både jag och M jobbat lite längre i em. Skönt med mor- och farföräldrar som kan stötta. På hemvägen körde jag och Alice inom Vintergatan och hämtade Bovve. Alice hade glömt honom där och som tur var kom hon på det. En läggning utan Bovve hade jag inte velat ge mig in på, hemska tanke! Snart är det dax att börja med kvällsmaten och sen ska jag nog köra till C på lite kvällsfika.

Just nu lääängtar jag till torsdag.



Alice är verkligen tokig i mjukisdjur


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Jag har så svårt för att låta bli att köpa fler julklappar till barnen. Hittar hela tiden saker som hade varit perfekta men någonstans får man ju ändå sätta stopp. Har också snart födelsedagspresenterna klara :)

Vera har önskat sig en hund i koppel "Fluffy go walkies" eller nåt :) heter den. Känns så kul att köpa nåt hon verkligen vill ha och inte bara sånt jag tycker att hon ska ha.



Ha det fint!



Kramar

2010-12-08 @ 09:13:34
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Kul att dom önskar sig något :) Hon blir nog jätteglad för "mjukis-Pluto". ILY

2010-12-09 @ 14:18:06
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0