Julfint

Åtta timmars jobb kvar, sen julledigt. Till en bra bit in i januari, det gillas skarpt! Idag har jag bara jobbat halva dagen, vi hade få barn så jag kompade lite i förmiddags. De ursprungliga planerna för förmiddagen ändrades dock så jag ägnade tiden åt att städa istället. Nu är det julfint på Engelska vägen minsann :) Fast så mycket pynt har det inte blivit, jag inte så mycket för julpynt a´la porslinstomtar, men lite hyacinter, massor av ljus och en och annan juldekoration hittar man ändå här. Maken hjälpte till med städandet och jisses vad smidigt det är när man är två som fejar! Borde vi alltid varit... Nåja han gör väldigt mycket min man så jag klagar inte. Vi brukar hjälpas åt med det mesta. Efter städandet här hemma gjorde han Maxi på egen hand (som vanligt) och nu ligger julmaten tryggt i kylen.

Ikväll har jag lagt mycket tid på att leka med Alicen och nya favoritleken är prinsessa. Det är väldigt kul eftersom Alice alltid vägrat att klä ut sig i annat än sina vanliga kläder (som fleece och mössa när hon lekt att hon ska på promenad etc). Efter lek, bad och nattning blev det några varv Mario Kart och mys med Lilliz. Sen efter det passade jag på att slå in några klappar :)

Nu ska jag sova fort! Som sagt, åtta timmars jobb återstår (och de inkluderar även ett medarbetar samtal med chefen. Han vill ha alla avklarade innan jul och visst är han ute i god tid..?)  sen är det leeeedigt :) Jag och Mattias startar julledigheten på Hälsa och helhet imorgonkväll. Mssage och SPA måste ju bara vara ett perfekt sätt att inleda julen på.

(Förresten, vår kamera är fortfarande borta och jag är smått förtvivlad... Börjar tro att jag/vi tappat den under vår skogsutflykt till Balsberget härförleden, för jag har verkligen letat här hemma. Nåja, några bilder tagna med iPhonen kan jag iaf bjuda på.)

Natti

 

 

 
Jul, ljus och hyacinter (vita såklart) :) de söta fåglarna hittade jag på Diamoda och de är så himla fina tycker jag. Passar perfekt på vårt vita sideboard.


Prinsessan ♥


Kommentarer
Så här sa: sis

Åh så julmysigt ni har fått det. Prinsessan är oxå väldigt fin <3

Trist med annandagen, men den kan vi göra en annandag =)

GOD JUL min älskade syster <3

2010-12-22 @ 22:56:26

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0