Julen 2010

Julen är magisk. Åtminstone tycker jag det. Jag älskar verkligen den här tiden på året. Den 22/12 var min sista arbetsdag det här året. Jag slutade kl 16 och två timmar senare befann jag och maken oss på Hälsa och helhet där vi inledde vår julledighet tillsammans. Vi myste på spa-avdelningen och sen unnade jag mig en massage. Underbart. Alice lekte hos kusinerna Ebba och Esther under tiden och hade nog en lika fin kväll som oss.

Lillejul var vi bara hemma. Vi försöker hålla på den traditionen och tar det bara lugnt den dagen. Jag fuskade förvisso lite eftersom jag var tvungen att inhandla hel kanel till årets kok av risgrynsgröt. Jag och grabbarna var därför  en snabbrunda på Eko:- och fixade både det och lite annat :) Förövrigt så höll vi oss hemma och gjorde bl.a lite julgodis. På kvällen åt vi skinksmörgås och njöt julmust. Mmmm... I löve!

Julafton - dagarnas dag! Vi åt frukost, spelade julmusik, dukade fint i allrummet och gjorde oss julfina :) Jon, Caroline, Ebba, Esther och farmor kom vid halv två tiden. Vi åt julbord innan Kalle och till Kalle åt vi massa julgott. (Fattar inte hur allt går ner.) Vid halv fem kom TOMTEN på besök. Alice var lite blyg i början, ("han är lite gammal") men efter första klappen gick det av bara farten. Efter tre klappar var hon nöjd och ville inte ha fler, då ville hon leka (och då hade hon ju fått sin efterlängtade Pluto). Jag fick tjata så vi öppnade några till men hon var faktiskt så nöjd att vi tog undan någon klapp och gömmer den till födelsedagen! Jag var också väldigt nöjd med mina klappar. Fick kakfat (vitt Koziol, Babell) av maken, fick också skidglasögon och ett par favvo pyjamasbyxor från Polarn av honom. M fick en klocka av mig och det var faktiskt på Alice initiativ. Jag frågade henne en dag vad vi skulle ge pappa i paket och då svarade hon "en klocka". Klok tös.

På kvällen lekte barnen (och vi!), vi åt gröt och när barnen lagt sig spelade vi andra spel. Dock var vi ganska trötta efter firandet och tre av oss somnade så småningon i soffan:) Familjen Persson sov över här och vi fick en mysig start på juldagen tillsammans.

Igår (juldagen) fick jag äntligen fira med mina grabbs ♥ Mina föräldrar var här, vi åt julmat och hade julklappsutdelning med pojkarna. Tomten kom såklart inte på juldagen till mina stora grabbar, istället hade vi rimmat på alla klappar och de fick gissa.  Lucas blev väldigt, väldigt, väääldigt överraskad när jag läste rimmet på hans sista paket (Denna borde du inte få, du är ju inte rädd om den ändå!") och han till slut fattade att det var en mobil. Det hade han absolut inte förväntat sig och visst är det roligt när man överraskar på riktigt. Linus sa som han brukar "det var den bästa julen någonsin"  och även han var väldigt lycklig för sina paket. Gladast blev han nog för sin skinnjacka och fast att jag försökte få honom på andra tankar så hade han den på sig när vi var ute idag. Hyyy, kallt! När sen grabbarna fått sina paket och vi ätit ett nytt lass med gröt så spelade vi lite kort på kvällen. En lugn, mysig och jättefin juldag.

Idag har jag, mamma och Nettan varit på REA. Vi hittade visserligen inte mycket till REA (jo på Po.p) men jag gjorde iaf några fynd till barnen. Innan rundan till stan laddade vi upp med fika i Vinnö hos Nettan och storebror. Myyys!

Nu är det hög tid att krypa ner. M sover redan, han börjar jobba kl 6 imorgonbitti. Tre arbetspass för honom nu och sen ser vi fram emot en ledig nyårshelg tillsammans. Underbara, älskade familjen min ♥

(Tänkte ladda upp en hög bilder också med det funkar som vanligt inget vidare :/ aningen tröttsamt det här! En julfin Toss lyckades jag iaf få med så håll till godo!)



Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0