2010 i ord och bilder

2010 har gått i en rasande fart och det är nu dax att summera ännu ett år...

Januari- det nya året firade vi in med Carro, Linus och Leon. Tolvslaget var grymt kallt och champangen frös i glasen innan vi ens hunnit skåla! Alice var vaken och följde med ut och tittade på "pangstjärnorna". Den 3/1 firade Alice sin andra födelsedag. Hon fick ett kök och massor av saker till det. Hela januari bestod av en massa kalasande. Hela tre ggr firade vi henne här hemma (min sida, M:s sida och kompiskalas). I januari började jag plugga lite kurser på Komvux. Natten mellan den 23-24/1 körde vi mot Sälen där vi spenderade en helt underbar vecka i Lindvallen tillsammans med C, L och L.

Februari- Det var rejält med snö i Skåne och det nyttjade vi såklart. Jag försökte fatta mattekursen jag hoppat på men insåg nog redan här att det inte skulle gå något vidare. Vi var på kalas hos Leon som fyllde ett år. Linus firade sin 10-årsdag och på själva födelsedagen var vi och bowlade tillsammans med hans mostrar och några av kusinerna :)

Mars- Lucas bytte skola och började i Fjälkinge. Ett tufft beslut som vi inte ångrat en sekund, allt löste sig på bästa sätt. Här hemma började vi förbereda projekt: renovering av badrum. Många beslut att ta och jag ville mest att det bara skulle bli gjort. Jag började också längta tillbaka till jobbet och vi kalkylerade på hur det skulle funka om jag jobbade halvtid. Chefen godkände mitt önskemål och det kändes hur bra som helst. Tillsammans med mina föräldrar bokade vi sommarens semester till ljuvliga Spanien.

April- Påskafton firade vi hos systerstor och på påskdagen var vi hemma hos mina föräldrar. Vi badrumsrenoverade i flera veckor, men i slutet av månaden kunde vi äntligen se resultatet och vi var väldigt nöjda. Valborg firade vi hemma tillsammans med Carro, Linus, Leon, Caroline, Ebba och Esther.

Maj- Jon och Caroline gifte sig på Rhodos. De hade hållt det hemligt för omgivningen, bara jag och M som visste. Lite senare denna månad var vi på ett annat bröllop. Ett jippobröllop. Jag joggade flitigt efter schemat i mamas joggingskola och för första gången på väldigt många år tyckte jag det var väldigt kul att jogga!

Juni-
Vi ordnade "fruhippa" för nygifta Caroline och det blev en väldigt lyckad kväll :) Vi flög till Spanien och hade en helt underbar semester tillsammans med mina föräldrar. Två veckor spenderade vi i härliga L Éstartit och ja det är nog min bästa sommarsemester någonsin. Midsommar firade vi i Spanien. Lucas var på innebandyläger i Åhus.

Juli- Började bra med flera besök på stranden bl.a. Tyvärr slutade månaden med mssor av sjukhusbesök, operation, läkarmissar och elände. En månad jag gärna haft ljusare minnen ifrån. Det här var iaf månaden då vi bestämde oss för en omfattande renvering här hemma. Målet var att Alice skulle få ett eget rum. En gäststuga skulle byggas på tomten och pojkarna skulle skifta rum med varandra. Den 14/7 fyllde älskling år.

Augusti- Tog vid där juli slutade. Med massa elände. Här blev det riktigt krisigt ett tag och efter en väldigt akut operation slås jag än idag av hur oerhört tacksam jag är att jag överlevde. Det kunde gått jäkligt illa. Jag låg på sjukhus i en vecka och var riktigt riktigt illa däran. Är tacksam för alla som fanns vid min sida då ♥ Lucas födelsedag firade vi under en kväll då jag fick permission från sjukhuset. Ganska omgående efter att jag blivit utskriven från sjukhuset åkte vi till ALV tillsammans med J, C, E och E. M byggde stuga med hjälp ab min "pappa" och mellan varven renoverade han även köket. Jag fyllde också år under den här månaden och firade litegrann här hemma.

September- Alic evar väldigt mammig och rädd för att jag skulle bli sjuk igen. Det byggdes och grejades för fullt här hemma. Alice började på pyttedans tillsammans med tjejkompisarna från babysången. Jag och Mattias firade vår första bröllopsdag och vi åkte till Helsingborg och hade två helt underbara dagar tillsammans. Mina föräldrar firade silverbröllop. Jag fick äntligen börja jobba efter min sjukskrivning.

Oktober- Vi höll på att kräka på allt renoverande men här blev Lucas nya rum klart och han blev så nöjd! Stugan blev också äntligen färdig och Max flyttade ut i den. Jag och M firade sju år tillsammans. I oktober åkte vi (en hel tjejliga) till Ullared och hade det verkligen trevligt! Flera julklappar inhandlades och stugövernattningen var toppen :) Redan den 21/10 föll den första snön i Skåne!

November- Linus rum blev klart, Alice rum blev klart, allrummet blev klart. Utan att blinka flyttade Alice in i sitt nya rum och skulle sova där på direkten! Vi förberedde inför advent och njöt av att äntligen kunna ställa undan färgburkar och målarpenslar. Vi fick rikligt med snö och det gjorde såklart första adventsmyset ännu bättre.

December- Vi julpysslar, hugger gran, bakar och ägnar nästan all ledig tid åt julförberedelser. Men så älskar vi ju det också! Alice är med i sitt första lussetåg och deltar som pepparkaksflicka. Linus och musikklassernas luciakonsert är det bästa jag sett på väldigt länge. Julafton firade  vi här hemma med Jon, Caroline, Ebba och Esther och farmor. Mina pojkar var hos sin pappa och vi firade på juldagen med dem och mina föräldrar. Det nya året ska avslutas här hemma tillsammans med J, C, E och E.



Kommentarer
Så här sa: Carro

Men sådana här summeringar känns ett år ännu kortare ;) Men man hinner ju himla mycket på ett år. Kul läsning! ILY ★

2011-01-03 @ 13:23:49
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0