2010-12-08

Aj,aj,aj, vet i fasen vad jag gjort men min rygg värker nåt grymt just nu. Tråkigt tusan, men inget att klaga över. Det finns alltid de som har det värre. Jag önskar bara att jag skulle kunna få till ett besök på Friskis snart :S Idag har jag haft ännu en bra dag på jobb, det är verkligen roligt nu. Att vara omgiven av ett, två och treåringar är förvisso krävande men oj så givande. Just nu trivs jag som fisken och det är en ren fröjd att gå till jobbet.

Att jobba halvtid passar både mig och familjen bra just nu. Jag har massa ork på mitt jobb, men det finns också en hel del över till dem här hemma. Idag lämnade jag in ansökan om halv tjänstledighet för hela 2011 också. Jag vet att många är förundrade över hur vi väljer och att det finns de som tycker att Alice borde vara på dagis mer. Jag tänker inte lägga tid på att försvara mig, min åsikt är att alla ska gör de val som är rätt för just deras familj och att det här är det rätta för oss.

Nu håller jag tummarna för att chefen beviljar min ansökan..

Imorgon slutar jag kl 11 och det ska bli så skönt. Lite julbak står på att-göra-listan imorgon. Blev inspirerad av Sandra som skrev i sin blogg att hon bakat Lussebullar-med-vit-choklad. Låter bara hur gott som helst! Jag älskar saffransbullar men ogillar lussekatter, däremot är jag tokig i vit choklad :) Jag och Alice har redan bakat en omgång fyllda saffransbullar i år (med kardemumma, kanel och mandel) men av dem finns det bara ett par stycken kvar i en ensam liten påse i frysen, så visst behöver här julbakas lite till.

Nä nu ska jag klippa och klistra. Snart jul ju ;)


Kommentarer
Så här sa: sis

Hoppas du får din tjänstledighet beviljad. Du och Toss hittar ju alltid på en massa kul saker tillsammans när ni är lediga =) Jag valde dagmamme jobbet en gång för att jag inte ville lämna bort barnen, men visst tycker jag att barn oxå ska lämnas men hur mycket är verkligen upp till var och en. Förstår att det finns föräldrar som inte kan vara hemma. ILY

2010-12-08 @ 23:05:55
Så här sa: Therese Nellan o Maja

Det är ju upp till var och en hur man vill ha det med jobb. Jag tror det blir bäst om man gör det som känns bra för en själv och ens familj. Alla är vi olika med olika behov.



Det är skönt att ha någon att dela ansvaret med, även om Nellie mest är här så är jag glad, både för hennes och E´s skull att det blivit till det bättre på senaste.



Om alla verkligen vågade prata om att det faktiskt är jobbigt att ha barn ibland så skulle det inte vara så förbjudet att tycka det är skönt utan dom då och då.

Jag tror att det är till fördel för alla att få va ifrån varandra ibland.



Allt e bara bra med oss, förutom lite förkylningar, hoppas det är detsamma med er. Jag ska nog me ge mej på att baka dom där lussebullarna med vit choklad idag, låter så gott. Kramisar

2010-12-09 @ 10:28:42
URL: http://fesan.webblogg.se/
Så här sa: Sandra

Vad kul att jag inspirerade dig :)

De är grymma! Hoppas du gillar dem.



Det är inte klokt att folk tycker så mycket om hur man väljer att leva, hur mycket barnen är på dagis eller hur lite de är på dagis. Det är väl självklart att Alice har det bäst med dig och familjen. Allt annat är galet. Jag beundrar dig för att du alltid sätter din familj först.



Jag kan ofta känna att jag skulle vilja vara hemma mer med mina barn men med ett sådant beslut hade jag blivit tvungen att byta jobb. Och det vill jag inte. Men visst, jag får vända ut och in på mig själv ibland för att få ihop det. Men jag älskar att jobba och trivs med det och just nu har vi någon slags kompromiss. Funkar ganska bra.



Så kul att du trivs bra på ditt jobb. Allt blir ju så mycket lättare när man trivs.



Kram och hoppas julbaket blir bra :)

2010-12-09 @ 10:43:40
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Krya på ryggen och hoppas det går bra med julabaket. ILY

2010-12-09 @ 14:16:45
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0