Bovvej-babis

Mycket som inte hanns med idag, men en hel del blev ju faktiskt gjort också. Jaja det är knas när älskling jobbar natt. Han måste ju liksom sova några timmar på dagen då och under den tiden är det knappast läge att dammsuga eller åka och storhandla precis. (Jag avskyr att storhandla, jag är värdelös på det och kan faktiskt inte det!) En lång promenad med Alice blev det iaf. Hon är ju för söt. Innan vi gick ut envisades hon med att Bovvej också skulle ha kläder! Han kunde inte följa med ut utan mössa "fyser han ju" hävdade Tossen bestämt. Så det blev till att leta upp en mössa och scarfes till Bovvej minsann! Alice är inte så road av att leka med dockor precis, men Bovvej är numera hennes "babis" och han har massa behov som hon ser till att sköta :) Han bäddas ner avigt och rätt i dockvagnen och han ska lindas in i filtar, ha täcke, dricka välling och t.om. ha blöja ibland. Underbara Alicen och hennes ständiga följeslagare Bovvej ♥

Meningen var att vi utöver promenaden skulle få till lite pulkaåkning också men Alice somnade nästan direkt när vi väl kommit ut. Försökte väcka henne efter en timmes vila och promenad, men det var lönlöst. Det gick bara inte. Klädde av henne ytterkläderna och hon kröp upp i M´s famn och somnade om igen. Sen satt hon och sov en stund i hans knä i köket innan jag bar in henne i soffan där hon somnade om och sov över en timme till. Ändå var det inga problems att lägga henne ikväll. Känns som att hon inte är riktigt sig lik... Håller tummarna för att det inte blir någon sjuka av det här...

Nu soffmyser jag :) Gött att göra det till Ferry´s OS-guld! Heja Sverige :D




Aldrig utan min Bovvej ♥


Kommentarer
Så här sa: Carro och Leon

Åh va söta Alice och Bovvej är :) Hoppas hon inte blir sjuk bara, tråk ju! Snart ses vi iaf! ILY!

2010-02-17 @ 12:25:26
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0