Matte B är verkligen B!

f(x)=3x+5  0<x<10
bestäm funktionens värdemängd och definitionsmängd. (Värdemängden för en funktion är de värden som den beroende variablen antar och definitionsmängden de värden som den oberoende variablen kan anta)


eller nästa:

vad betyder koefficienten framför x för grafens lutning och vad betyder konstanttermen i ekvationerna?

Kanske ska läsa någon mer svenskakurs först, för jag förstår inte ens innebörden i meningen ovan...

Varför kan jag bara inte få räkna hur många blogginlägg jag gjort idag? Eller hur mycket tanten i kassan på Maxi vill ha av mig efter att jag lämnat scannern?

Det här känns meningslöst.

Faktiskt - det enda jag lyckats räkna ut under den här kursen (som nu är inne på sin tredje vecka) är att jag efter morgondagens lektion kommer ligga ca 25 sidor efter i den planering vi fick vid kursstart. Det vill säga om jag imorgon lyckas med samma bedrift som jag gjorde på förra mattelektionen. Räkna ut ett helt tal. Eller ja, jag och facit gjorde det ihop.

Koefficienten fick iallafall mig att tänka på koffein. Kaffe. Tack för det nu mitt i natten. Jag ska se till så jag håller ordning på antal koppar och mått.

Natti


Kommentarer
Så här sa: Marie

Matte är tråk! Det var inte min starka sida heller! Men jag vet en som kan Fredde han har läst mycket matte! Hade varit bra om man hade fått den talangen! Kram sis. =)

2010-02-05 @ 08:57:08
Så här sa: Carro och Leon

Öööööh hata matte! Det suger. Såhär i efterhand undrar jag hur jag fick G. Men Linus kan hjälpa dig, det vet du. Han är en hejjare på matte. ILY!

2010-02-05 @ 12:13:31
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0