LINUS 10 ÅR ♥

Min älskade Linus fyller tio år! Det känns overkligt, stort och underbart, I TIO år har jag fått vara mamma till min älskade lillkille. En fantastisk gåva. Och jag älskar det ♥

 

Tio fakta om Linus:
- Linus föddes den 24/2 kl 18.10. Han vägde 3480 gram och var 50 cm lång.
- Tanken var att Linus skulle fått namnet Hannes, men när han kom ut var han absolut ingen Hannes. Storebror Lucas (då 2,5 år) konstaterade redan på BB att lillebror "heter inte Hannes... heter ju Linus".
- Som bebis var Linus världens lugnaste. Jag fick ställa klockan för att väcka honom och amma om nätterna.
- När Linus var liten stängde han ute folk genom att blunda! Under inskolningen på dagis (som 1,5-åring) satt han i mitt knä och blundade under de två första dagarna.
- Kärt barn har många namn. Linus kallas även Lilliz och Tutan. (Tutan kommer från de höga ljud han kunde ge ifrån sig när han var arg som liten.)
- Linus har ett gosedjur (en katt) som han haft sedan han var under året. Egentligen var den Lucas, men Linus tog den :) Från början hette den Kaj (för han själv inte kunde säga katt) och sedan fick den namnet Mango.
- Linus har ofta svar på tal och har bjudit på många roliga kommentarer genom åren.
- Linus har alltid varit väldigt nyfiken och hans upptäckarglädje har ofta resulterat i klåfingerhet :)
- Linus tål inte mjölk, ägg, hassel, björk och hundar.
- Linus har alltid varit mammas pojke ♥

   

Tio egenskaper Linus har:
- Envis som synden :)
- Kärleksfull
- Sjunger jättebra och älskar att stå på scen
- Lättlärd
- Smart
- Lite lat
- Kramig 
- Morgontrött
- Rapp i tanke och snabb med att kommentera
- Funderare




Linus har gjort många tokigheter för att han helt enkelt inte kan låta bli att testa saker han får för sig!

Tio typiska Lilliz-händelser var när:
- han kastade fjärrkontrollen till den nya tv:n i toastolen.
- Linus ritade ner det nya parkettgolvet, badrumsdörren, toalettstolen och halltapeten med en märkpenna.
- Linus gick i flytspacklet på badrumsgolvet när vi la in golvvärme.
- han grävde ett stort hål i mitt i gräsmattan.
- vi gick på Maxi, Eko eller i någon annan affär och de ropade från kundtjänst att "Linus letar efter sin mamma Amanda". Spelar ingen roll hur mycket koll man hade (har) på Linus, han försvann (försvinner) ALLTID från en när man är i en affär. Att gå till kundtjänst lärde han sig som väldigt liten :)
- han varje dag drog ner alla barnens handdukar på dagis och tvättade dem i det låga handfatet.
- Linus hällde Ajax i Lucas badvatten
- han målade ner min mosters prydnadstomte med hennes läppstift
- han med sax klippte av alla bladen på krukväxterna
- Linus knäckte mormors julgransljus med nötknäckaren.

                                                                   


♥ ♥ ♥

JAG ÄLSKAR DIG min underbara, fina, ljuvliga, envisa, tokiga lillkille. Jag älskar älskar älskar dig! Och jag är så glad över att jag får vara din mamma. Önskar dig en underbar födelsedag.

 


Kommentarer
Så här sa: Carro och Leon

GRATTIS LINUS!!! Underbara bilder på söte-Lilliz :) Och jättekul att få läsa. Det är verklogen så man känner Linus. Och alla hans galna upptåg, det är bara så typiskt honom. Tokfrans ;) Ses ikväll. ILY!!!

2010-02-24 @ 12:07:04
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sandra

Grattis Linus!

Så fint skrivet. Roliga anekdoter. Måste vara roligt att vara mamma till honom.

Kram

2010-02-24 @ 18:30:31
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: miian

oh vilken rolig läsning,kändes som man fick lite mera kläm på honom faktiskt.

Han verkar ju supercool.

Gå till kundtjänst är bra,det fick jag med lära mig tiiidigt,och har utnyttjat det många gånger :)



Trevlig helg,fira så mycket ni bara kan =)

2010-02-26 @ 23:10:43
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0