Hej på ett tag!

Alice vaknade tidigt imorse. Knas, för hon somnade verkligen inte tidigt igår. Nåja lika bra att komma ur sängen, vi hade ju lite att pyssla med under dagen. Åkte en snabbrunda till stan och köpte ett par brallor och en tröja till Alicen. Jisses vad lång hon blivit på kort tid, alla hennes kläder är små! Svårt det där med kläder när de alltid envisas att tillverka dem i dubbelstorlekar. Varför liksom?! Alice har 92 nu, men att köpa 86/92 känns fel och ser ofta smått ut. 86 är ju till 1,5 åringar och det är ett tag sedan. Nästa steg 98/104.. jo tjena 104 på min lilltös. Kanske om man får simdyna till :S Smart också att 98/104 är avsett för barn mellan två och fyra år! Jag vet inte, men många av de fyraåringar som jag känner är betydligt större än Alice och därmed antar man ju att de inte heller har samma klädstorlek.  Nåja det blev 98/104 i tröjan idag. Gillar iaf att HM´s tröjor funkar att torktumla och har en förhoppning om att den krymper lite då.

Efter stan och stress blev det Andy´s lekland med barnen, några kompisar till dem och Carro å Leon :) Barnen lekte tusan och det fick vi också göra för både Alice och Leon gillade såklart den stora kanan :) Men ingen var att älskling skulle sova när vi var på Andy´s eftersom han ska köra hela natten. Blev nog lite sisådär med det men NU sover han iaf och det känns bra.

Själv ska jag plocka ihop lite leksaker till Alicen som ska med och sen ska jag kolla av listan och se om vi verkligen fått med allt som är tänkt.  Snart anländer också farmor ska bo i huset under tiden vi är iväg.  Bara några timmar kvar nu sen kör vi :D

Ärligt talat känns det sjukt lyxigt med semester såhär mitt i vintern. OM det nu är kul att åka skidor också så tror jag att jag gillar det här mer än sommarsemester. På sommaren finns det ju massor att hitta på ändå. Men vintern och den mörka tiden är så lång och det är gött att förgylla den med lite ledighet :)


Datorn lämnas hemma (skönt!!) så...

BYE på ett tag!



 

 


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0