Skola och vagn

Igår klarade jag av första skoldagen. Inte särskilt givande, men det kommer nog bli bra. Känns lite meningslöst det här bara. Att läsa sådant man inte behöver... Är egenligen bara matten jag behöver för att sedan söka in på högskolan igen. Resten av kurserna fyller jag enbart ut med för att komma upp i heltidsstudier. Jaja ingen kan ju ta kunskap ifrån en och någon nytta ska man säkert ha av det hela.

Imorgon är det skola igen. Fram till halv tolv, sen ledig eftermiddag.

Förövrigt håller jag på att leta vagn till Alicen som tusan nu. Tyckte hennes vagn började bli liten så jag slängde ut den på Blocket och sålde den till någon i Norrköping som ska hämta den på lördag :) Hade hittat den vagn jag istället ville ha, men vid närmare titt så gillade inte Mattias den precis. Sen hittade vi en som båda föll pladask för, men den kan de typiskt nog inte ta hem på Toddler :/ Konstigt för det var samma märke (Quinny), men hon försökte verkligen. Någon annanstans köper jag inte barnvagn i den här stan. Baby"proffsen" är rena skämtet och på Kids Corner har de försökt få oss att köpa en gammal vagn två gånger. Senast idag :S Toddler håller däremot måttet och hon lovade dessutom att jag skulle få låna en vagn (UJ) gratis i Lindvallen om jag beställer den på Toddler och inte hinner få den innan vi åker. Snacka service! 





Vagn ett: (Quinny speedi) Så najs tycker jag! Snygg tusan. Nackdelen är dock att barnet bara kan åka framåtvänd i den vagnen. Som i vanlig sulky alltså.

Vagn två: (Quinny freestyle 3xl) Snygg den åxå och Mattias favvis. Kan vändas framåt/bakåt och just nu lutar det åt att den beställs från tyskland. Och att vi isf får låna vagn av någon när vi är iväg.


 Vilken tycker ni?


Kommentarer
Så här sa: Carro

Ja Toddler har minsann service! Synd det inte finns mer av den varan i K-stad! Vagn två har ju många fördelar, men jag tycker ettan är snyggast! ILY!

2010-01-12 @ 23:30:34
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sandra

Den översta är snyggast tycker jag men kanske ska det praktiska väga över. Känner inte till de olika funktionerna men till exempel så gillar Vera inte att åka framåt. Hon vill fortfarande helst sitta vänd mot den som kör.

Svårt det där med vagn. Jag har fortfarande inte lyckats övertala mig själv till att sälja någon av de vi har. Vi använder ju alla men inte hela tiden.



Tack för kommentaren om dockvagnen. Precis vad jag behövde höra ;) Du tänker som jag, hi hi.



Ha det bra! Kram

2010-01-13 @ 21:09:19
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0