A L L L L I C E

Idag har det varit en sån där superhärlig, underbar, toppendag! Yeeeees! det behövde jag verkligen efter gårdagens depp. Idag kom äntligen Lucas hem och bara det gjorde ju hela min dag :) Vi packade badkläder och körde med barnen till Torsebro för ett dopp i badet där. Innan dess var jag på vårdcentralen och lämnade nya prover. HB:t hade stigit rejält och det känns toppen att jag nu kan dra ner på järntabletterna som verkligen gjort mig illamående de senaste dagarna. Fyra tabletter om dagen har jag knaprat, urk! På torsebrobadet träffade vi fina vänner, Anette och Patrik var där med sina flickor. Alice är jätteglad för Märta, de är så himla lika i sättet och funkar fint tillsammans så det blev massa lek för tjejerna :) Ikväll kom sen mina föräldrar hit och Bojje hjälpte Mattias med ett lass till tippen. Sen blev det grillat. Lovely!

Förresten, måste bjuda på en kort film jag fångade ikväll. Alice är en av de mest vetgiriga barn jag stött på. Hon vill veta allt, frågar allt och saker sätter sig som en smäck direkt. Hon räknar till 17 och färgerna har hon haft koll på länge. Just nu är bokstäver hennes stora intresse och Majas alfabet är den absoluta favvis-sagan. Hon letar bokstäver överallt och kan urskilja alla i alfabetet. Ibland undrar man hur det här ska sluta, men vi kan ju liksom inte stoppa hennes nyfikenhet och vilja till att lära. Så vi svarar på hennes frågor och försöker utmana henne lite lagom. Ja jag vet inte, men det känns liiite galet att man kan bokstavera sitt namn när man är 2,5 år :) Nåja ingenting är visst omöjligt:




*** Underbara Tossen min ***


Kommentarer
Så här sa: Sis

Härliga "unge" så duktig hon är <3

2010-07-27 @ 14:47:01
Så här sa: Sandra

Vad underbart! Så duktig hon är. Det är härligt med vetgiriga barn.

Det blir något stort av den tjejen :)



Ha det fint!

Kramar

2010-07-28 @ 15:07:04
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0