Lugn jobbedag (för mig)

Märkligt.. Jag skickade ett långt inlägg till bloggen från mobilen igårkväll, som visst aldrig kom fram :S Trodde knappast att sådant skedde año 2010, men tydligen. Skitsamma!

Idag har jag varit på jobbet. Jodå första jobbedagen på väldigt länge för min del. Kändes nästan lite lyxigt att komma hemifrån och jag tror dessutom att maken fick sig ännu en tankeställare kring det här med föräldraledighet. Ledighet? ;) Verkar som om det gått i ett hela dagen här. Fixa frukost, bädda, plocka undan, klä Alice, tvätta, dammsuga, starta-tömma diskmaskin, laga lunch, ringa viktigt samtal, hinna vara utomhus, plocka undan lite till... 

...och så OJ Alice kissade i soffan! NEEEEJ!!!

Dessutom blev hon skitarg för mamma skulle såklart hjälpa henne när det var gjort.

Nåja ilskan går hyfsat att hantera  (efter det att tvåochetthalvt-åring självmant gått in i sin säng och varit skitförbannad färdigt där) och sofforna är ju tvättbara så det var bara att sätta igång.

Känner igen det där med just föräldraledighet :P

F-n det är nog rena semestern på jobbet trots allt :)

Ja det var faktiskt riktigt kul att komma dit, träffa kolleger, se hur det var och framförallt snoka lite i höstens planer ;) Jag fick lite koll på vår blivande barngrupp, vilka kolleger jag ska jobba med och även höra lite hur snacket går :) Kul! En jätte-mega-nackdel med just mitt jobb är dock när hettan slår till. Det går knappt att vara ute på gården. Olidligt varmt blir det och den lilla skugga som finns är nästan obefintlig. Vi fick faktiskt vara inne ganska mycket idag. Tyvärr. Fast även inomhus är det sjukt varmt. Ingen AC att tillgå där inte. (För dyrt såklart!) Sjukt tycker jag, finns inte en enda kommungubbe (eller kärring) i den här staden som funnit sig i att ha en sådan arbetsmiljö. Men ja just det, det handlar ju bara om våra barn :S Idioti! 

Själv ska jag bara jobbat 12 dagar på hela sommaren, så jag ska allt annat än klaga. Men jag tänker på de stackars små som går där dag ut och dag in. Fy f-n, då är inte sommaren skön kan jag lova.

Slutade iaf jobba klockan fyra idag och då kom både make och barn och hämtade mig. Därefter bar det av till beachen. Lovely! Vattnet var ljummet och solen stekte fortfarande. I löve it!

(Dessutom kände jag mig pigg och utvilad efter en dag på jobbet) ;)



Storebrorsorna grävde ner halva lillasyster i sanden :)
ÄLSKAR ER ♥


LOVE LOVE LOVE


Kommentarer
Så här sa: Carro

Ja det är lite kul när karlarna får va hemma :) Det är nog för då dom förstår vad det innebär. Men va skönt att du fick följa med till beachen. Idag har det varit äckligt, sjukligt varmt!!! Vart badade ni idag? Kanske kan ses på torsdag på stranden? ILY!

2010-07-05 @ 23:32:52
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0