Fruhippa!

Igår var det en bra dag. När M´s bror och min fina vän Caroline gifte sig hemligt på Rhodos i maj så sa hon till mig innan bröllopet att om de skulle gift sig traditionellt här i Sverige skulle jag garanterat varit hennes tärna. En ära såklart! Även om de nu valde en annan form av bröllop så är det ju tanken som räknas. Tyvärr snuvade de ju inte oss bara på bröllopet utan även möhippan. Så vad gör man? Jo är man tärna i tanken så ordnar man det ändå :) Därför blev det igårkväll en fruhippa för fru Persson. Hon trodde att hon skulle passa Alice till mig (fick ju boka upp henne på något sätt) så vi överraskade henne rejält när vi tågade in en efter en i hennes affär. Istället för att vara barnvakt blev det en kväll med chokladfrossa, vänner, presenter och god mat på Rosegarden! En toppenkväll på alla sätt.

Idag har det varit ännu en fin dag. Solen har värmt underbart och när Alice badade i sin balja ute på gräsmattan så passade jag på att lapa sol en stund. M jobbar ikväll/natt, mina grabbs skulle egentligen varit här men de stannade hos sin pappa på grillpartaj. Jag och Alice passade på att ta en lång, härlig cykeltur. Vi cyklade bl.a. in till Marie och Jocke i stan för att kika på deras nya lägenhet. Jättefint och väldigt lagom cykelavstånd för oss :) Eftersom det bara var jag och Alice hemma ikväll så köpte vi middagen på Ko-san. Alice älskar verkligen nudlar. Vi delade en portion och hon åt nog det mesta av den tallriken :) Efter maten blev det ännu mera cykel innan det bar av hem. Efter bad och sagor somnade Toss tvärt. Hon var verkligen helt slut ikväll, inte undra på det vi hart varit ute hela dagen, det tar på krafterna.




Kommentarer
Så här sa: Carro

Låter som en toppenmysig dag! ILY!!

2010-06-06 @ 00:12:25
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Tack för titten! Ja nu har vi nära till varandra! Jag vet att jag kommer att trivas där!=)

2010-06-06 @ 08:51:54

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0