Långt sommarlov!

Alicen fick stanna hemma från dagis idag, hon fick rejäl ögoninflammation igår och då ska man inte vara på dagis och smitta kompisarna såklart. Lite trist för det är avslutningsfest med grillning och uppträde på Vintergatan i eftermiddag. Inget att göra, vi får roa oss själva istället :) I förmiddags hade jag min sista lektion på skolan. Najs! Nu väntar ett härligt sommarlov, ganska långt känns det också. Jag ska jobba 12 dagar på hela sommaren (från nu till vecka 33) och det känns som om jag kan stå ut med det ;)

Funderar skarpt på hur jag ska göra med Litens dagistider nästa vecka. Hon har tid tisdag-torsdag (tre timmar/dag) men jag vet inte... Med tanke på hur ledsen hon varit sista gångerna vi lämnat henne känns det å ena sidan som att vi kan skippa dessa dagar. Hon ska ju ändå vara ledig hela långa sommaren och det känns inte som att det är nödvändigt att kämpa med tårar och förtvivlan då. Å andra sidan känns det som att vi kanske ska få till ett bra avslut på dagis. Vi har liksom inte sagt hejdå och packat hem oss ännu. Funderar vidare...

Lunchen har just landat i magen och nu ska vi ta en promenad i det underbara vädret. Känner jag Alice rätt så kommer vi förmodligen inte längre än till lekplatsen, men det spelar ingen som helst roll bara vi får vara utomhus. Så ljuvligt!



Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0