SPANIEN

Sedan igår är vi nu hemma efter två underbara veckor som spenderats i Spanien. Flygresan dit gick toppen. Det kan även jag konstatera som nog är något av det mest flygrädda som finns. Alice höll sig vaken hela bilfärden till Kastrup (vi körde här ifrån klockan 03.00) och sen somnade hon inte förrän det var dax att landa i Barca. Hon försökte själv starta flygplanet genom att trycka på knapparna på armstödet. "Dä funkar inte vårt flygplan pappa, jag kan inte starta" :) (Flygresan hem var inte alls lika behaglig, synd för det är ju ganska smidigt att ta sig fram genom luften iallafall, men vi får se - jag väljer kanske bil nästa semester.)

Det var verkligen en underbar resa, på alla sätt. Vi har inte gjort annat än njutit. Av vackert väder, av fantastiskt sällskap, av god mat, bad, upplevelser och framförallt av tid till att bara ta dagen som den kommer. Vågar nog påstå att detta är min bästa semester någonsin. L´Estartit är en underbar liten pärla som vi hittat och som jag gärna återvänder till gång på gång. Från början är det en liten fiskeby och det är ett ganska litet, lugnt och framförallt vackert ställe. Jag älskar att vara där. Denna gången bodde vi på ett hotell som låg i direkt anslutning till stranden. Boendet var helt ok, trots att vi hamnade högst upp på fjärde våningen. Vi hade ju världens bästa grannar intill och varje dag började med att vi åt frukost inne hos dem. Förövrigt har dagarna till stor del spenderats vid poolen, men lite tid har vi såklart även varit vid stranden. Vi har promenerat på den mysiga gågatan, på strandpromenaden och ibland har vi tagit lunch eller middag ute. Ibland har vi suttit på någon mysig uteservering och njutit av ett gott vin/öl eller sangria. Ganska ofta har mamma kockat och sett till så att vi har fått riktig mat :)

En dag vaknade vi till mulet väder och då bestämde vi oss för att köra till Girona för att se vad den staden hade att erbjuda. Det var verkligen en upplevelse att komma dit.  En annan dag var vi i Calella och hälsade på hos Mämme och Lars i deras husvagn. Calella är en del av min uppväxt och det var fantastiskt roligt att få komma dit igen och se hur det är där nu. Campingen var sig lik, men staden hade förändrats massor sedan jag var där för 19 år sedan.  En dag var jag, Mattias och barnen på Waterworld i Llorette. Jag är så imponerad av att man kan hålla ett badland så fint. Gröna gräsmattor, inget skräp någonstans och en enorm säkerhet vid varje attraktion. Linus roade sig (och mig) kungligt hela dagen :) Alice har trivts som fisken i vattnet, inte undra på det så mycket tid som vi har haft till att bara vara tillsammans. Hon älskade att springa mellan vår och mormor och Bojjes lägenhet och få uppmärksamhet från alla håll och kanter. Ja jag vet faktiskt inte hur jag i ord ska kunna beskriva denna underbara resa. Vi har haft det så bra som det bara går tror jag och kanske ändå ännu lite bättre. Nu i efterhand förstår jag hur viktigt det här är för mig och Mattias, för vår relation. Vi har så ofantligt mycket måsten i vår vardag och detta var en paus från allihop. Förhoppningsvis återvänder vi redan nästa år till L´Estartit och förhoppningsvis vill vårt trevliga resesällskap då återvända tillsammans med oss.

TUSEN TACK till mammi och pappi för en underbar semester. Tack för god mat, för hjälp med barnen, för alla roliga stunder, alla skratt och all glädje. Helt sagolikt. NI är fantastiska ♥

Jag saknar redan Spanien. Det enda jag längtade hem efter var att få träffa Lucas igen. Två veckor utan honom är lång tid. Han kom såklart hem igårkväll och det var hur mysigt som helst. Imorse skjutsade jag honom till Åhus där han nu ska tillbringa hela veckan på innebandyläger. Tufft att vara ifrån honom igen, men nu är det ju iallafall körbart avstånd :)