Semester

Var tog sommaren vägen? Inte ser det bättre ut när man tittar på vädersajterna heller. Tråkiga sommardagar som denna måste de sajterna vara väldigt välbesökta. Alicen njöt igår iallafall. Det gör hon alltid när hon upptäcker att det regnar! Älskar att ha gummistövlar och plaska i pölarna ju, underbara Toss. Idag är jag och Alicen lediga. Pratade med personalen på Vintergatan igår och sa precis som jag känner. Att det känns så himla onödigt att lämna henne denna veckan när vi ändå är lediga här hemma. Hon har verkligen varit riktigt ledsen de sista gångerna vi lämnat henne och det känns onödigt att fortsätta bråka med henne när hon nu ändå ska ha 10 veckors ledigt. De höll med och förstod och det känns väldigt bra. På torsdag ville de dock att hon skulle komma en stund. Då ska de ha sin riktiga avslutningsfest och det blir nog väldigt bra om Alice är med då så hon också får ett riktigt avslut innan sommarlovet.

Idag ska jag bara mysa Alicen. Frulle väntar hos systerstor om ett par timmar. Sen får vi hem och fortsätta med tvätthögen. Känns som att det är massa tvätta, packa och förbereda nu. Men det är skönt! Imorgon ska vi köra hem till M´s syster och prata med henne, hon ska bo här när vi är iväg. Känns så bra! Jag vill absolut inte komma hem till ett sådant hus som vi hade efter Sälenresan i vintras... Aldrig igen! 

Om 10 timmar har min älskade semester ♥ och på fredag är det skolavslutning. Galet att ännu ett skolår har passerat.



Kommentarer
Så här sa: Carro

Skönt med semester och tid tillsammans. Förstår att det känns skönt att ngn ska bo i huset när ni är iväg. Så hoppas man att ni kommer hem till ngt trevligare än i vintras!



Mys o se er idag, ses imorgon igen då ska vi joggelijogga ;) ILY!

2010-06-08 @ 22:51:03
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0