Baka kaka

Idag skulle man varit i skolan, men en natt av krupphosta satte stopp för det. Alicen som hostar och väser igen. Stackare, tycker inte det är längesedan hon var drabbad av det. Så nu får vi ta tag i Lucas skolbyte idag. Ska köra till hans gamla skola och hämta hans grejer. Imorgon ska vi till Fjälkinge och hälsa på. Jag hoppas verkligen att detta ska bli bra. Klasskompisarna från hans klass sms:ar och undrar vad som hänt. Samtidigt meddelar de att ännu en elev slutat under förra veckan. Vad f-n är det som händer?!! Lucas säger att det är fyra tjejer som slutat sedan sportlovet! Hallååååå - reaktion skolledning!

Igår hade vi en mysig kväll. Jag frågade Alice vad vi skulle hitta på, "baka kaka" svarade hon. Så det gjorde vi :) Sen blev det fika med storebrorsorna och en stolt Alice som bjöd på saft och sockerkaka. Hon är tokig i allt köksgöra. Ska vara med och göra allt vi gör i köket. Jag får inte ens trycka igång micron själv när det är vällingdax utan det ska hon göra. Yrvaken kommer hon upp ur sängen och hävdar bestämt "JA TYCKA". Envisa, mysiga Toss ♥



Baka baka liten kaka :)


KAN SJÄLV!


Det bästa av allt? :)


"HJÄMPA MIG VARMA UGNEN MAMMA!"


"TITTA BOVVEJ JAG BAKA KAKA DIG MÄ"


Alltid denna Bovvej. Det går visserligen i perioder men nu är det väldigt mycket Bovvej!  Han ska var med på allt, se allt, veta allt och inte missa en sekund med Alice. Jodå han fick också smaka kaka.



Kommentarer
Så här sa: Carro o Leon

Åh mysiga fina Alicen! Tråkigt att hon har fått hosta igen, krya på henne! Och hoppas allt går bra för Lucas med nya skolan. ILY

2010-03-08 @ 12:31:32
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0