Mina sjuka små

Var uppe tidigt imorse och skjutsade Lucas till nya skolan. Han var både glad och förväntansfull och det känns bra. Lucas tror verkligen det här kommer bli hur bra soom helst och med den inställningen kan det ju inte bli annat. Jag själv är inte ett dugg orolig. Att hitta kompisar har aldrig varit någon svårighet för Lucas. Tvärtom. Han hittar nya vänner överallt och pratar med alla :) Dessutom är ju inte nya klassen helt ny för honom. Flera av dem har han gått tillsammans med i barnskolan, så han känner redan de flesta och vet åtminstone vilka alla är. Många av sina kompisar har han behållt sedan vår tid i Fjälkinge och genom innebandyn har han även funnit nya. Nu hoppas jag bara på att det ska funka med lärare och lärande.

Sitter just nu i soffan med världen hängigaste Linus. Febern steg uppemot 40 grader nu på morgonen. Han är verkligen riktigt skitkass. I sängen sover en sjuk Liten med sin pappa som fick vabba idag. Fanns inga alternativ, jag var tvungen att åka med Lucas till skolan. Alice natt har varit riktigt BLÄ. Hon har också haft hög feber, igentäppt näsa och massa hosta. Sovit har vi inte gjort särskilt mycket.

NU kallar hon MAMMA och är ledsen igen :(


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Låter inte kul med sjukdom. Krya på er. Hoppas du slipper skiten.

Spännande med ny skola även om det är tråkiga omständigheter. Han har ju helt rätt attityd. Tuff kille. Kommer säkert att gå jättebra.

Ha det så bra idag. En promenad i friska luften kanske??

Jag kan kanske pigga upp dig med recept på chokladkolasåsen.... Jag lägger upp det i min blogg ikväll. Det är ju fredag imorgon.



Kramar

2010-03-11 @ 09:40:33
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Jag tror Lucas klarar det utan större problem! Tråk med sjuka barn! Krya på kidsen så hoppas jag att dom är friska tills lördag! Massor av kramar till er alla! =) Marie

2010-03-11 @ 19:30:06

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0