Sjuk Liten

Alicen är sjuk. Riktigt kass dessutom och natten har varit därefter. Feber, förkyld och som vanligt sätter det sig i luftrören och hon får krupphosta. Så det fina vädret har vi inte orka utnyttja precis idag, men ikväll får det bli en promenad iallafall.

Idag har jag varit med Lucas på skolan i Fjälkinge och hälsat på. Verkar helt okej faktiskt. Känner en del folk på just den skolan och de berättade att det är en bra klass. Hoppas på det då. Efter mindre än en timme sa Lucas åt mig att "du kan köra nu mamma, jag vill vara här själv". Kändes minst sagt konstigt att lämna honom, men han är ju stor grabb och vill hänga med kompisar, inte med mamma. Åtminstone inte i skolan. Ja så nu lutar det absolut åt en skolbyte. Imorgon ska jag och Anders till den gamla skolan igen och prata. De ringde oss igår och undrade var Lucas var. Så jag ringde upp rektorn och sa samma sak som jag sa åt honom i fredags. Att Lucas inte längre vill gå dit och att vi skulle till Fjälkinge idag. Jaha men nu tycker rektorn plötsligt det är väldigt synd att Lucas ska byta skola. Och önskar att han stannar kvar. Därför ska vi dit imorgon och prata, men Lucas vill inte gå kvar och mitt förtroende för fröknegårdsskolan har sjunkit som en sten. Så nej, jag tror vi tackar och tar emot för att vi faktiskt har alternativ.

Fy vad trött jag är idag. Inte så konstigt kanske med tanke på den gågna natten. Hade planer på ett friskispass senare i kväll och får väl se om det orkas med.


Kommentarer
Så här sa: Mormor

LUCAS GÖR RÄTT DET KOMMER ATT BLI HUR BRA SOM HELST.MÅNGA LYKO KRAMAR.

2010-03-09 @ 16:49:40
Så här sa: Sandra

Krya på dig Alice!

Hoppas det inte blir något långvarigt. Det är så skönt att det äntligen börjar närma sig vår och dagisbacillerna blir lindrigare.

Ha en skön dag.

Kramar

2010-03-10 @ 08:15:28
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0