Uppdatering

Ska börja med att rätta till en felaktighet, det blir troligtvis inte åtta utan sex (eller sju) som slutar/slutat Lucas klass (denna terminen!). Vet inte säkert, men efter ett samtal med rektorn idag tror jag att de övertalat en-två att stanna kvar. För idag ringde jag som sagt rektorn och hade ett långt samtal med honom. Jag sa precis vad jag tyckte, hur fruktansvärt dålig en av klasslärarna är, hur illa hon bemöter eleverna och jag sa också att jag tycker det är uruselt av skolan att man inte kan bemöta sjätteklassare för vad de är. 12-åriga barn! Vi hade ett långt samtal, hör och häpna rektorn höll med mig i flera avseenden. Bl.a. gällande den usla klassläraren! Men han kan naturligtvis inte göra något åt det...  Rektorn vill absolut att Lucas stannar på skolan men det finns inte en chans. Absolut INTE i den klass han föreslog för oss. Där finns massor av resurser i den klassen tillade han. Jo jag förstår det. Man behöver inte vara särskilt klipsk för att räkna ut varför där finns massor av resurser...

Nog om det. Nu har vi varit i Fjälkinge och hälsat på. Det känns bra! Lucas känner redan så gott som alla i klassen och jag tänker hjälpa honom så mycket jag bara kan för att detta ska bli riktigt BRA. Lucas pappa är på exakt samma linje och tillsammans ska vi fixa det här. I sådana här lägen är jag glad över att jag och pojkarnas pappa faktiskt kan prata med varandra.

Lucas är glad och mår bra idag, det är det absolut viktigaste för mig. Älskade ungen min.

NU är det fredagsdax! Laxen är i ugnen :) Senare ikväll kommer mammi och "pappi". Japp NU ska jag njuta fredag!

TREVLIG HELG


Kommentarer
Så här sa: Carro och Leon

Skönt att Lucas är glad :) Hoppas han kommer trivas bättre i Fjälkinge. Det viktigaste är såklart att han mår bra! ILY!

2010-03-05 @ 22:55:00
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Bra att det löser sig till det bästa för Lucas! Det är ju han som ska trivas o ha det bra i skolan! Kram =)

2010-03-06 @ 06:19:36

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0