Smått och gott

Måndag. Vardag. Suck.

Antar att man inte ska klaga för helgen har varit underbar. Bara det att det känns som en evighet till nästa hellediga underbara helg.

I fredags hade vi våra vänner A o P, U o B här. Trevligt som alltid. Vi beställde mat via mat24 på Klå fann thai. Hur smidigt är inte det då?! Man klickar i vad man vill äta och så levereras maten till dörren. Perfekt, genialiskt, kanon :)

I lördags hade vi en toppendag. Jag, Mattias ch Alice hade en lugn morgon (i synnerhet jag som fick sovmorgon till över kl 10!) sen körde vi in till stan en runda. Alice gick mest hela tiden, vagn var det inte tal om, och vi kikade runt i olika affärer. Jag (som var i stan för att köpa skor, för tredje gången den veckan) hittade litegrann till mig själv. Inga skor dock. En vårjacka till Linus blev det också :) Ja Linus ja... Ibland önskar jag att X bara var en bokstav och definitivt inte far till mina barn. Suck! Efter några mysiga tmmar på stan pratade jag med Lilliz och vi fick kasta oss i bilen för att köra och hämta honom. På Yllan, där det var mässa och där Linus var och hade varit väldigt länge. No more comments. Linus valde iaf att åka till sin pappa igen och jag, Mattias och Alicen körde hem. Men bara för att vända på uppfarten... Alice ville inte alls hem utan kom med miljarder förslag. "Inte hemma  fika farmor" köpte vi och så blev det en tur dit också. På kvällen var det riktigt lördagsmys hemma iaf. Vi gjorde räkmackor och hade såklart försett oss med en lagom stor godispåse :)

Igår besökte vi Yllan och mässan  Underbara Ungar. Vi var där med Carro, Linus, Leon, Pia och Peter. Mässan kunde vi varit utan, men sällslkapet var trevligt. Vi tog oss till stan och fikade istället :) Var även inom Stadium och kollade Converse, men inget napp då heller :/

Idag var det skola på förmiddagen och det var det tråkigaste som hänt på länge. Jag orkade faktiskt inte lyssna på den halvsövande gubben längst fram i klassrummet så jag tog upp psykologiboken och läste lite inför nästa veckas prov. Efter skolan gav jag stan ännu en chans och YES idag fanns de där SKORNA! Wiiiieee jag är numera ägare till ett par blå Converse. Hade nästan gett upp men så hade minsann Wallenbergs fått nylevererat idag. Lovely! Var tokglad hela vägen hem och det blev M också när jag kom in innanför dörren och han förstod vad Wallenbergspåsen innehöll. Han har nämligen hört mig tjata "om det där j-vla Conversen till leda nu" :) Japp, jag är Conversoholic! Har typ Converse till allt och bara älskar dem. I år hade jag då snöat in på blåa och ingen har haft dem hemma i rätt storlek. Tror jag dammsugat varenda webbshop spm finns. Men nu står de då äntligen i hallen ♥ Alice  ska också ha ett par blå. Var inne på Kids och de hade inte hennes storlek, men skulle få in i veckan :) Så jag bokade såklart ett par. Blått. blått, blått.. har jag verkligen ratat i flera år, men nu har jag visst fått en nygammal kärlek tillbaks :) Har snöat in på blått just nu. Alice har fått en hel del kläder i blått, jackan, klänningar och lite annat smått och gott. Tycker det är SÅ fräscht.

Ett tag funderade jag t.om på att göra badrummet i mörkblått med lite navy-stuk. Hade varit riktigt snyggt tror jag. Fast jag vet inte om jag vågar. Antar att det blir åt det svarta och vita hållet istället. Ja det också. Badrummet ja... där har vi inte kommit långt. Hade bestämt oss för klinker på golvet där inne, men det verkar vara ett jäkla ståhej kring det när det gäller vårt hus och nya regler kring våtutrymme. Golvet måste i så fall brytas upp och göras om helt, men nya reglar, spånskivor, gips... ja allt. Så nu kollar vi på andra alternativ. Kostnaden blir minst sagt skyhög med klinker och jag börjar redan tröttna på skiten. Nu vill jag bara ha det rent och fräscht! Varken jag eller Mattias kan tänka oss att avstå en massa annat just nu heller så därför funderar vi allvarligt på att välja en ny matta. Vi får se. Jag hittade faktiskt en som tilltalade mig, vad tycker ni?



(Onyx New York heter den här serien från Forbo. Bild från Viivilla.se)

Nu dax att natta nybadad Liten. Hon tog ett bad med storebror ikväll. Skönt att ha Lucas hemma igen. Ikväll blir det sängen tidigt för mig (SKA se till så det blir så!) Älskling jobbar och jag är sjukt trött.

Önskar er en fin kväll ♥


Kommentarer
Så här sa: Carro

LÅter som ni haft en toppenhelg :) Gött med conversen, jag blev oxå helkär i dom när jag såg dom i Wallenbergs skyltfönster. Och Leon får nog oxå ett par sånna. Var ju inne på ett par turkosa till honom, men nu när det blev den gröna windstoppern så känns de blåa mer rätt. Vi blir blåa i vår helt enkelt :)



Leon mår bättre nu. Inte kräkts sen klockan 10 imorse så nu ska han bara pigga på sig. Hoppas vi kan ses i veckan isf. ILY!

2010-03-22 @ 23:36:46
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0