Badkarsdilemma

Alicen är på dagis och jag sitter och letar badrumsinteriör. Vet inte varför, jag som brukar älska att göra om hemma, har inte alls någon större lust med att ta tag i det här projektet. Men det ska göras, så är det bara. Vi har bestämt oss för att behålla badkaret, alltså inte det vi har utan ett nytt och skippa duschhörnan. Duschen har inte använts på flera år eftersom Alice skötbord stått i den hörnan nu och dessutom har vi ju dusch på den andra toaletten. Så endast badkar blir det. Barnen älskar att bada och det gör jag också :) Frågan är bara vad vi ska ha för något. Först var vi inne på ett hörnbadkar men nu har jag fått upp ögonen för annat. Jag vet inte varför men hörnbadkar känns inte helt rätt längre. För ett par år sedan hade jag aldrig tvekat, men nu känns det lite förlegat. Velar fram och tillbaka... Just nu väger det mellan två modeller, men det kommer säkert fler! Modell ett (hittade vi här) och är det badkar vi först bestämt oss för, modell två tittade jag på här när jag kikade runt igår. Anledningen till att jag fastnade för det andra karet är att det är skapat i ett enda stycke och helt utan skarvar. Strikt och snyggt tycker jag!

Båda två har massagesystem och det är ju najs :) Fast ärligt talat har jag velat om det också. Min filosofi är nämligen att köpa det som har minst antal delar som kan gå i sönder. Fast samtidigt vill jag gärna ha lite strålar och bubblor. Får väl hoppas på att det håller då :)

Så HJÄLP mig nu! Vilket tycker ni av dessa två?

 


Kommentarer
Så här sa: Carro

Jag röstar på nr2, alltså det raka, strikta :) Sjukt snyggt :) Annars kan ni få vårt gula ;) GRATIS dessutom =P ILY!!

2010-03-23 @ 10:35:06
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: mormor

det andra på bilden var snyggt

2010-03-23 @ 11:01:58
Så här sa: Sandra

Jag gillar nr 2 bäst. Snyggt!!

Vi velade också länge om vilket badkar vi skulle ha. När jag bodde i USA hade vi ett massagebadkar. Nu vet jag inte hur moderna funkar, detta var ju ett tag sen, men det var så trist för det var ett jäkla meck med att rengöra strålarna. Gick det för lång tid mellan användningarna så fick man fylla upp vatten, sätta igång strålarna för att rengöra dem, tömma och sen fylla på med nytt vatten. Så det användes aldrig. Vi använde ett annat badkar utan strålar istället (vi hade fördelen med att ha MÅNGA badrum :-).... )

Något att tänka på kanske.

Vi har alltså ett vanligt traditionellt kar hemma. Enkelt och på ben, lätt att städa under alltså. Ett måste för mig.

Härligt med nytt badrum. Jag gillade mattan du hittat i inlägget tidigare. Snygg!

Ha det gott!

Kram

2010-03-23 @ 11:29:08
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Jag röstar på nr 2! Det är inte lätt och välja! Lycka till! Kram

2010-03-24 @ 09:57:01

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0