It´s friday!

Morning fredag! Det är något särskilt med fredagsmornar, det känns liksom lättare att kliva ur sängen :) Har nyss skjutsat Lucas till skolan, Liten sover och Lilliz har åkt. En mugg kaffe nu sen är man snart fit for fight. Ska ta ett ryck här hemma under morgonen, sen vill jag hinna ut en liten stund med Alicen också innan det är dax för dagens möte med chefen. Spännande.

Babysimmet igår var helmysigt. Ja när vi väl var på plats då. Innan dess var det kaos och katastrof här hemma. Alice skulle klä på sig ytterkläderna och jag råkade ta ner hennes jacka från kroken. Hemska mamma! Det utlöste helvetet. JAAAG KAAAAN TA JACKA skrek hon och blev alldeles tokarg. Spelade ingen roll att jag hängde tillbaka jackan igen så hon själv kunde få ta den, det var kört. Så ut  bilen utan varesig ytterkläder eller skor och full fart mot simmet. Skrik och gråt (efter jackan)  hela vägen i bilen, hela vägen upp i omklädningsrummet... och där var fina Leon med sin mamma. Leon gick bort till Alice och gav henne en puss och efter det pussen av Bus var Tossen som förbytt :) "Han bara gapar" konstaterade hon glatt och sen byttes ilska och gapskrik ut  mot glädje och förväntan. Badet var verkligen hur mysigt som helst och jag är glad över att vi är tillbaka :)

Badrumsplaneringen rullar på. Konstaterar dock att det här projektet inte gått särskilt snabbt, vi har haft planer på att göra detta i flera år, men hela tiden skjutit upp det. Nu ska det då äntligen bli gjort. Japp instämmer med Sandras kommentar att försäkringsbolagen jublar när man väljer matta istället för klinker. Grejen är det att det nu kommit ytterligare nya restriktioner kring kakel och klinker. Och att ingen vet vilka restriktioner som verkligen gäller, det tvistas om det.  I vårt badrum skulle det iallafall innebära att vi fått plocka ner väggarna, reglat om, satt ny gips (en särskild sort givetvis), en tätskiktsmatta (som måste sättas av fackman, svindyr!) och så allt ytmaterialet som behövts. Golvet hade det varit ännu värre med för ett golv med klinker måste vara helt stumt och det krävs en hel del för att få till det, åtmionstone i vårt hus som har torpargrund.  Jag tycker inte det är värt allt det här. Särskilt inte kostnaden. Sedan de nya reglerna har mattförsäljningen ökat markant berättade personalen på Bosses färg. Jag förstår det. Finns en hel del fördelar, bl.a att det är enklare att hålla rent. Många grabbar i det här huset och om de inte kissar riktigt där de ska så känns det betydligt fräschare att städa upp från mattan än att det tränger ner i fogarna :) Japp, jag är väldigt nöjd med vårt val.

Nä dax att återgå till morgonens att-göra. Kommer bli en fin fredag det här (om chefen är på humör!) I eftermiddag ska jag till stan en sväng. Lucas måste ha lite nya tröjor och Linus ska bli klippt. Sen får vi se om jag hinner med ett träningspass på friskis. Har varit duktig och sprungit på bandet några gånger nu. Fem kilometer varje gång och jag känner att kondisen börjar ta sig :) Hatar verkligen att vara helt ur form och att inte orka någonting!

Ikväll blir det definitivt fredagsmys iallafall. Alice är helt såld på det. Ska se om jag kan fånga henne på film idag när hon sjunger OLW´s fredagsmyssång. Hon älskar den och sittar och kollar på den på youtube flera gånger om dagen. Men så är det ju något visst med fredagar också :)



Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0