5/5-2010

Plock med tvätt, disk och annat röj och så lite familjetid på det. Idag är Alicen hemma från dagis. Ledig helt enkelt. Det är liksom denna dagen vi har tillsammans på ett tag nu känns det som. Imorgon har jag fullspäckat schema med skola, två möten och så vårkonsert på det. Sen jobbar Mattias hela fredagen och söndagen och på lördag ska han på svensexa hela dagen. Så det gäller av att njuta tid när man har den :) Just nu befinner sig mina älsklingar på tippen, jisses vad skit man har när allt kommer omkring. Allt emballage från badrumsgrejerna och så en massa annat såklart. Blä! Själv ska jag gå ut och måla listerna till dörren i badrummet och sen får det bli lite mat när mina fina kommer hem igen.

Idag ringde jag förresten el bosso. Tycker faktiskt att jag har rätt att få veta hur det blir till hösten med min tjänst. Som det ser ut kommer han att  bevilja min halvtidsönskan. Jihooooo! Det väntar en stor omorganisation på jobb och alla papper ligger nu hos facket för godkännande, men Peter har iaf räknat med mig på "bara" halvtid till hösten. Och jag kan ju inte i min vildaste fantasi föreställa mig att facket skulle motsätta sig det :) *Hoppar högt av glädje* :D

Halvtid kommer innebära massa hemmatid med barnen, ork och energi på jobb, lagom med dagistid för Alice och lite större möjlighet att få ihop allt pusslande här hemma.



Kommentarer
Så här sa: Carro

Va skönt att du fick halvtid :) Glad för din skull! Njut av er tid tillsammans. ILY!

2010-05-05 @ 14:35:29
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0