Slut på långhelgen

Så var det söndag igen och den långa härliga helgen går mot sitt slut. Hade en mysig kväll med alla tjejerna här igår och allt gick finemang. Barnen lekte som bara den och det är verkligen underbart att se hur kul de har tillsammans. Efter mat, efterrätt, bad, lördagsmys i soffan med godis och sugrörsdricka (ett måste!) blev det Karlsson på taket i Lucas rum (så vi kunde kolla lite annat på tv:n i vardagsrummet) och sen blev det saga för alla tre innan de somnade i vår säng tillsammans. Själv somnade jag sent tusan. M var chaufför till J och C så han fick ju hålla sig vaken och jag med :) Skönt var att barnen inte vaknade förrän 9.30 idag (Alice vid 10) så vi fick ju en rejäl sovmorgon imorse :) Idag åt vi middag här tillsammans med hela familjen Persson och det var hur mys som helst att äntligen få ses och prata riktigt om deras bröllop och semester! På fredag kommer de hit igen (eller vi till dem) och då ska vi såklart ha fixat en present till brudparet. (Tips mottages tacksamt!) Sen ska vi på bröllop på lördag och för första gången någonsin ser jag fram emot det litegrann. Ska åtminstone bli kul att partaja med J, C och alla andra trevliga människor som faktiskt kommer dit.

Nu ska jag ta mig in i duschen. Dagens löprunda är avklarad och idag kändes det riktigt bra med pigga ben och härligt flås :) Det tar sig.


(Förövrigt funderar jag på att låsa bloggen och ha den alldeles för mig själv. Jag bloggar ju trots allt för min egen skull, enbart för att jag vill kunna skriva av mig samt gå tillbaka och läsa om det som varit. Helt underbart att kunna backa i bloggen och läsa om Alice som pyttebebis, resor vi gjort, vårt bröllop, jular, födelsedagar osv. Men samtidigt är jag kluven till om det inte räcker att jag har tillgång till vår historia själv.. Jag vet inte. Har funderat förr på det här och jag tycks visst inte bli klokare.... Känns bara så j-kla mycket med Facebook, blogg och allt nätande öht)




***Chokladpudding ska det va när kusinerna ses***


***Badmys..hmm..badbus! Esther och Alice kan hitta på mycket tillsammans***


***Alice och Ebba sover gott tillsammans ♥ ***


Kommentarer
Så här sa: Carro

Låter som en mysig kväll igår och en mysig dag idag.



Funderat på samma sak som dig angående bloggen. Att jag inte kan bestämma mg resulterar bara i att jag struntar i att skriva och det vill jag inte heller. För jag går ofta tillbaka och minns allt som hänt en gång i tiden. Och det är jag glad för att jag faktiskt kan. Men ibland blir det för mycket med internet, samt att jag tycker det är jäkligt trist att vissa kan veta vad som händer i vårt liv och hur vi mår bara genom bloggen. Svårt det där.



Saknar er!! ILY!

2010-05-16 @ 21:42:38
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sandra

Vilken härlig helg ni haft! Så fina bilder på buskusinerna.

Jag förstår dina tankar om bloggen. Men kan du inte använda "underbloggen" som "din egen blogg"...??? Och ändå skriva lite för "vem som". Du kan ju även ha lösen på båda...

Ser du hur jag försöker få dig på andra tankar :) för åh vad jag skulle sakna ditt bloggande. Jag blir så inspirerad av att läsa här. Och så roligt att känna igen Vera i Alices upptåg och tokigheter.



Men som sagt, jag förstår precis hur du känner.



Ha en fin vecka!



Kram



Ps. Jag har också avverkat en löprunda ikväll, i regnet..... Känns bättre och bättre även om jag fortfarande tar det lugnt. Perfekt att kunna komplettera Friskis med. ds.

2010-05-16 @ 22:49:56
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0