Räkna med bråk

Vad har du gjort på dagis idag Alice?
Bråkat!
Va har du bråkat?!! Med vem?
Kajin (fröken)
Jag vill inte gå ut säger jag!
Vad sa Karin då då?
Ja skulle! Nej sa Alice, dä ska INTE jag. Jag blir arg! Sen va jag busig då. Jag skrikte!
Men Alice man får väl inte bråka på dagis?
Men Kajin bråkade! Inte jag.
Vad gjorde du då?
Jag bara skrekte och va arg!
Och bölade lite
(gapskratt)


Jodå hon kan den lille Tossen. 

Trots att jag t.ex. sagt åt henne miljoner gånger att man äter sina flingor med sked så ser det allt som oftast ut såhär ändå:






Jisses hur ska detta sluta?! Kommer nog kunna bli endel bråk framöver med fröken bestämma-själv :)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Haha, sjukt rolig återberättning av Alice ju :) Duktig prat-maja minsann! Saknar er! ILY!

2010-05-17 @ 15:43:37
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Hon är för härlig det lilla charmtrollet!

2010-05-17 @ 20:29:06

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0