Varm i själ och hjärta. Linus ♥

Idag är jag så himla, jäkla, fantastiskt, skitglad och STOLT. Det har varit en intensiv dag men det orkar jag inte trycka ner på tangentbordet nu, förutom att jag har varit på en fin vårkonsert med musikklasserna och Calaisa så är det bara utvecklingssamtal jag varit på med min älskade Linus idag som känns viktigt att få ner. Finns inga ord för den glädje jag känner just nu. Linus har gjort en resa som inte är av denna värld. Ni kan inte ana och det behöver ni inte heller, men jag vet. Och Linus vet. Jag är glad för att Linus klarar skolan och för att han satte de nationella proven med bravur. 17 rätt av 18, 12/15, 14/16 - så såg det ut genomgående och det glädjer mig. Jag är så stolt över det han presterar MEN ännu mer glad är jag över den han ÄR. Min fina Linus. Han har haft en tuff resa. Han har verkligen inte alltid haft det så lätt i olika relationer och det har påverkat honom på många sätt, så även i skolan. Men nu är det äntligen BRA, nästan för BRA för att vara sant.

Ni som känner oss väl vet att Linus alltid har varit MIN. Min, min min! Och idag är jag faktiskt också stolt över att jag backat upp honom, stått kvar där tryggt och inte lämnat honom ensam när det blåst osäkra vindar. Jag vet att Linus, i jobbiga situationer, tänker MAMMA och han vet att jag finns där. Alltid. När Linus inte är hemma har jag telefonen tillgänglig 24-7. Och jag kommer aldrig att svika honom.

Jag är också så oändligt glad över Linus lärare Jocke. Hur mycket han har betytt vågar jag inte försöka värdera eller ens spekulera i, men jag vet att Linus avgudar honom. Och jag vet att han alltid har sett Linus för den han är. Han är fantastisk. En sådan pedagog varje förälder drömmer om att just deras barn ska möta.

Jag vet också... man ska inte känna skadeglädje. Men det är inte utan att det känns liiiite "skyll dig själv för allt du missar" och "där ser du"...

För vi har världens finaste kille. En underbart begåvad grabb med massa fina egenskaper och med massa kärlek inut. Kärlek  som han ger om han bara ges möjlighet. Jag vet. För jag får ta del av den.

JAG  ÄLSKAR  DIG  LINUS ♥





Kommentarer
Så här sa: Marie

Kul när det går bra! Klart man ska vara stolt över sina barn! Kram

2010-05-07 @ 08:19:48
Så här sa: Carro

Va glad jag blir ♥ Glad att Linus mår bra. Glad för att just du är hans mamma och alltid finns där för honom. Glad för hans fina resultat på nationella proven.



Linus är verkligen en härlig kille full med en massa kärlek och en jäkla massa humor <3 Var stolt över honom, han är fantastisk för just den han är.

2010-05-07 @ 10:55:24
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: mormor

Jag vet hur underbar han är,känns så skönt att det går så bra . Längtar efter semestern för då får vi verkeligen vara tillsammans.

2010-05-09 @ 19:18:53

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0