Lördag och jogging

Ensamlördag med barnen och det är faktiskt hur skönt som helst. M är på svensexa och även om han inte var så pigg på det (ska jobba tidigt imorgon) och vädret är hopplöst tråkigt så hoppas jag att han kan ha lite kul iaf. Själv har jag varit på fotboll med Linus. Förlust idag och det var lite synd för de spelade väldigt bra och jämt. Om en stund ska vi köra ut till mamma. Jag, Linus och Alicen. Lucas är i Malmö med en kompis och åker bräda i en skatepark där. De hade tur för kompisens mamma skulle på shoppingrunda till Malmö idag och såklart att grabbsen passade på att hänga med.

Förövrigt har jag väldans ont i ryggen idag. Har varit flitig med att ut och springa nu ett tag och det är hur skönt som helst. Jag har aldrig varit en sån där som älskar att jogga men nu tycker jag faktiskt att det är en ren njutning. (Förutom att jag lyckats få ont i ryggslutet då da). Jag antar att mitt problem tidigare med att ut och springa är precis som så många andras... Man knyter på skorna och tänker nu jävlar, springer tills man håller på att spy och vill sen aldrig ge sig ut igen. På sin höjd upprepar man detta tre gånger och när det sen är dax igen hittar man miljarder ursäkter :) Trots detta har jag faktiskt gett mig ut (eller upp på löpbandet på friskis) nu i vår, men jag har inte gillat det alls... Inte förrän nu. I senaste numret av favorittidningen Mama hittade jag nämligen "snabba joggingskolan" som beskriver hur man steg för steg blir en joggare. Ett tips om nu någon skulle vara sugen. Själv hoppade jag in lite i mitten av programet och det är faktiskt mycket mycket roligare att ge sig ut nu. Imorgon ska jag ut igen, ska du med?! ;)


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0