Vill/Vill inte/Dagens

Jag vill:
- att mina barn alltid ska må såhär bra och få vara lyckliga så som de är nu
- ha mer tid med min fina familj
- att solen ska komma och stanna länge
- att vi får en underbar resa till Spanien
- att jag och min älskade M ska få en dag/kväll(/natt?) tillsammans alldeles för oss själva snart

Jag vill inte:
- vara utan min M så mycket som jag varit senaste dagarna
- delta på ett spektakel som jag tyvärr måste närvara vid inom kort
- vara på fel jobb i höst (hur f-n vet man vad som är rätt?!)
- läsa en rad till om kungliga bröllop eller om kriser i familjen B. *kräka*
- läsa/höra/försöka övertalas om vilket parti jag ska rösta på i höstens val. (Ansågs faktiskt vara vuxen redan vid arton och fick då egen rösträtt)

Dagens finaste:
-När Alice hämtade sin verktygslåda för att laga min onda rygg

Dagens fulaste:
- Mina leggings. Så fula, men så sköna

Dagens roligaste:
- Super Mario-stunden med Lilliz i soffan

Dagens tråkigaste:
- Att "min" vecka är slut och Lucas åker hem till sin pappa

Dagens doft:
- Kitty-badskummet jag och Alice överdoserade när vi badade tillsammans i förmiddags

Dagens inköp:
- En enda grej faktiskt. En flaska hårbalsam på Netto

Dagens borde-inte:
- Sno åt mig en hel timmes soffvila imorse när Alice och Linus kollade på Playhouse Disney

Dagens konstaterande:
- Iphone var ett väldigt bra beslut

Dagens trevligaste:
- Besök hos mammi och "pappi"

Dagens borde-blivit-gjort:
- Tvättj-vlen borde legat i respektive garderober

Dagens stolta:
- När envis-Alice lägger Bamsepusslet med 20 bitar

Dagens kärlek:
- Älskar dig mamma. Du är världens bästa. (Älskar dig också Linus, DU är världens bästa)

Dagens fundering:
Ett+ett är det alltid två?





Kommentarer
Så här sa: mormor

OM DU NI VILL HA EGEN TID SÅ STÄLLER VI UPP .DET ÄR BARA ATT HÖRA AV SIG. KRAM

2010-05-10 @ 14:59:32
Så här sa: mormor

0M NI VILL HA EGENTID SÅ STÄLLER VI UPP. HÖR BARA AV ER.KRAM

2010-05-10 @ 15:04:14
Så här sa: Carro

Alice får gärna vara hos oss oxå. Duktig hon är som kan puzzla så bra själv. Fina Sjärnan! ILY!

2010-05-11 @ 00:10:01
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0