Vi tog lejdigt :)

Idag tog vi ledigt jag och Alicen och det gjorde vi minsann alldeles rätt i. Jag har tankat K Ä R L E K från min dotter hela dagen, så underbart att bara få vara med henne, finns inga finare stunder i livet. Imorse när vi vaknade frågade jag Alicen om vi skulle cykla till Vintergatan. Nej jag lejdig idag, tyckte hon. Ja så fick det bli. Vi läste saga (Majas alfabet, nya favoritboken! A som Alice, B som Bojje, C som Carro) tillsammans med vällingmyset i sängen och gosade en lång stund. Sen frågade jag Alicen om vi skulle åka till moster Pia på frulle. JAPP det skulle vi. Snabbt i dusch och i kläder sen på cykeln och trampa racer ner till Hammar. Vi hann! Fast vi hade inte hunnit kolla med sis men det var ok att vi kom :) Alice var jätteglad och satt och sjöng hela bussresan :) Att busschaufförer är en man med glatt humör är visst en myt, för den här surkärringen var allt annat än glad. Menar inte att man måste jubla över min tvåårings skönsång, men man behöver ju inte glo surt i backspegeln iaf. Kärring! Nåja Alice vinkade glatt och sa hejdå till henne när vi klev av bussen. Undrar om det gjorde ont i henne när hon var tvungen att vinka tillbaka?

Frullen var mys. Carro, Leon, Nicke och Caroline kom också dit. Efter tjata och äta fick vi bege oss till bussen igen. Vi åkte till stan där vi träffade Marie och Ville. Blev en runda på HM och nya solbrills till Alice. Hon älskar dem :) Sen åt vi lunch och därefter gick jag och Alice till badhuset.  Terminsavslutning på babysimmet idag. Blev massa badmys och en lång härlig dusch med bastu (Alice älskar) efter det innan det var dax att ta bussen hem. Då var Alicen riktigt vråltrött. Inte undra på det, idag har vagnen varit hemma och hon har gått, gått och gått... Älskade stjärnan min ♥  När vi kom hem frågade hon efter Bovve och nappe och kröp sen upp i vår säng. Alldeles för sen middagsvila blev det, men vi är lediga imorgon så jag skiter faktiskt i vilket.

Nu vänta vi på älsklingen som köpt middagen med sig hem. Hoppas på en lika fin kväll som dag. För den har verkligen varit helt ljuvlig ♥ Den bästa på länge.

MIN ÄLSKADE STJÄRNA



Alice och Bovve på väg till moster Pia :)


Lunch i stan med brills (och Bovve) på såklart :)


Efter badet


Dax att åka hem efter en uuunderbar dag ♥


Kommentarer
Så här sa: Marie

Tack för stunden i stan! Ja hon är jätte fin i sina glasögon! Duktig är hon på att gå o inget gnäll! Härliga Alice! Kram sis! =)

2010-05-28 @ 06:20:30
Så här sa: Carro

Låter som en toppendag tillsammans :) Alicen är ju bara för söt i sina brills. ILY!

2010-05-28 @ 11:27:25
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0