Lille-hund

Blev en trevlig tur till stan. Jag glömde visserligen min plånbok hemma, men det var kanske lika bra det. Var nämligen inom Vincent och tjatade lite med världens bästa Caroline. Massa fint hon har fått in nu då! Vill ha!! Alice högg själv en klänning direkt när vi kom in "Sån har inte jag mamma, den är väldigt vacker". Jag bad C hänga undan den när vi skulle gå men då blev det stora tårar för Toss skulle köpa den NU. C var snäll och la den i en påse till henne och Alice blev överlycklig. Typiskt en sån klänning som Alicen älskar. Hon hade en liknande Molo-klänning för ett tag sedan och hon stod vid tvättmaskinen och grät när den låg där i en gång :)

På tal om tårar så har det fällts en hel del sådana över "Lille-hund". En av Alice favvis-gosedjur som hon lyckades bli av med när vi var på lekoseum i Osby. Jag trodde att sorgen över Lille-hund skulle försvinna, men hon pratar om den dagligen och förra veckan grät hon i bilen och saknade Lille-hund oerhört. Jag försökte förklara, men tårarna blev bara värre och snyftningarna likaså. Lille-hund kommer från Game Stop och jag vet att de inte finns kvar där inne. Efter den här sorgestunden fick jag för mig att ringa in och prata med dem iaf. Han i affären var jättetrevlig och sa som det var att de inte längre tillverkas men att han ju alltid kunde höra sig för. Igår såg jag att de ringt på min mobil och idag gick vi inom affären. Jodå han hade lagt ner sin själ i lille-hund och lyckats hitta någon som hade en sådan. Imorgon eller på fredag ska den anlända till butiken :) Vilken underbar människa! Han berättade att han hade en treåring hemma och  sa att "man hade ju gått genom eld om hennes älskade gosekanin försvunnit". Snacka om att tala samma språk. På fredag hoppas vi att Lille-hund återvänt och att Alice kan få ro. Får väl hitta på en story om något lagom spännade äventyr Lille-hund varit på :)

Ikväll har vi målat Alice rum och livet har känts lite bättre. Jag hoppas det vänder nu.




Kommentarer
Så här sa: Sandra

Snacka om bra början på dagen att få ta del av en så fin historia. Jag blir så glad när jag får höra att det finns underbara männsikor som inte bara tänker på sig själva.

Lille-hund! Så kärt.



Du är en så fin mamma till dina barn. Känns bra att du mår bättre.



Ha en bra dag och helg!



Kramar

2010-11-11 @ 08:55:17
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Åh vilken tur att Lille-Hund snart återvänder hem! Vilken snäll människa alltså, finns det verkligen sådana? ;)



Vad blev det för klänning då? ILY!!

2010-11-11 @ 10:33:00
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0