Sjukstuga

Hemma från jobb idag. Både jag och Lucas är krassliga. Halsont och förkylda och självklart har Lucas krupphosta som alltid när han blir sjuk. Vi tar det väldigt lugnt. Riktigt mysigt att bara vara med sin storkille en stund. Vi tog en lång julinspirerad (köttbullar, rödbetssallad och ägg) frukost i allrummet och nyss vann jag över Lucas i Monopol :) Han älskar att spela spel (men hatar att förlora) och just Monopol är en favorit. Tyvärr är det sällan man har tid för just sådana spel eftersom de  ju varar en stund. Men idag har vi all tid i världen. Tvättkorgen är tom igen och nu ska Alice snart hem från dagis. Hon är där idag eftersom alla barn var inbjudna på lucia-upplevelse. 

Igår var vi en runda på julskyltningen jag och Alicen, Riktigt mysigt måste jag säga. Perfekt att julmarknaden var samma dag ju. Vi träffade många vi känner, men vi gick mest för oss själva jag och Toss. På BR höll jag på att få panik, f-n vilken usel leksaksaffär vi har i den här stan. Måste vara en affärsidé att göra något åt det. Jag lyckades iaf fixa Alice sista julklapp, det tar sig :) Linus är inte heller långtifrån slutförda och Lucas är påbörjade och i tanken klara. Jag är nöjd - december har ju inte ens börjat. Fast känner jag mig själv rätt så blir det säkert en och annan klapp att färda i sista minuten också!



Juligt och mysigt :)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Krya på er!! Låter som ni haft en fin dag tillsammans iaf. Ja det var mysigt i stan igår, men kallt!!



Usch för BR, gillar inte :( förresten så har jag en affärsidé här hemma ;) ILY

2010-11-29 @ 16:54:37
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0