Första advent

Första advent. Mmmm ljuvliga ord i mina öron. Jag älskar den här tiden och i år är julstämningen på topp redan. Antar att det är all snö utanför fönstret som bidragit till det. Hoppas innerligt på att den får stanna kvar. Vet inte varför, men jag tycks bli mer och mer glad för vintern för varje år som går. Jag som alltid älskat sommaren kan lugnt konstatera att jag föredrar pulkabacken framför stranden. Handlar inte om att jag ogillar sommaren, för det gör jag absolut inte, men vintern har ett skönare tempo och jag njuter betydligt mer av den tiden på året. Igår spenderade jag och Alicen två timmar utomhus, till största del i pulkabacken, men vi gjorde lite annat också. Underbart. Efter det julpysslade vi lite och gjorde ljuslyktor som vi såklart hade tända under lördagsmyset på kvällen. Alice har en ny mystradition under helgen, hon ska alltid somna mig i soffan. Gör mig inte ett dugg, tvärtom. I fredags somnade vi gott båda två :)

Just nu är Mattias och Alice i pulkabacken, själv ska jag göra mig klar för en runda på stan. Julskyltning är en viktig tradition. Idag blir det bara jag och Alice som åker in. Pojkarna kommer hem senare från sin pappa och M ska jobba inatt. Trist, men så är det.

Trevlig första advent på er.

 
Många snöänglar blev det :)

 
Julpyssel! En vanlig glasburk målas med klister (medium) och rullas sen i pärlsocker (vanligt socker funkar också)


Såhär fina blev våra lyktor :)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Helt underbart med all snö vi har fått. Det är vi inte bortskämda med direkt.



Vilka superfina lyktor ni gjort :) ILY

2010-11-29 @ 08:25:42
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0