Vet varken ut eller in

Måndag igen, helgen över och just nu gör det ingenting. Jag jobbade inte ens alla mina tre timmar idag utan tog hem lite planeringsjobb och ska lägga en timme på det senare ikväll. M har kört till Malmö, Alice är kass och jag behövde hem så fort som möjligt idag. Livet här är inte kul just nu. Hade min blogg haft ett statusfält likt FB så hade min status just nu varit  Amanda Sjöberg: vet varken ut eller in!

Nåja... Alice mår inte så bra, genomförkyld och hostig. Trots det stack vi ut en liten runda idag. Vi var bortom biblioteket en stund och läste miljoner böcker. Ett besök där är mysigt men jag aktar mig för att låna hem eftersom jag är en av dem som alltid glömmer lämna tillbaka böckerna inom utsatt tid och sen får en massa tradiga avgifter tack vare det. Haha för min del är det så illa att det faktiskt är mer lönsamt att köpa böcker. Men men, mysigt är det att krypa upp i soffan där och välja och vraka iaf :)

Efter biblioteket stack vi bort till PO.P en snabb sväng. Kikade på deras hemsida igår och äntligen hade de fått in lite jag gillar. Tycker Polarns senaste varit riktigt tråkiga faktiskt och det var längesedan jag köpte något där öht. Men idag hittade jag det jag sökte och det kan ju alltid vara värt ett försök att shoppa sig lite lycklig :S När Alice får sitt rum ska jag passa på att göra en riktig garderobsrensning. Massor av det som ligger i garderoben är alldeles för litet och nej hon har faktiskt inte mycket som passar. Så en Tradera-vända och lite nytt skulle sitta fint inom kort.

När vi skulle köra hem från stan började Alice tjata om att vi skulle gå till  "nudel-affären" (Ko-san). Hon ville absolut ha kyckling och nudlar. Toss är tokig i sådan mat och jag köpte en portion. Mätta och glada har vi nu målat med fingerfärg. Toppen tycker Alice och visst är det kul! Ett bad efteråt är dock nödvändigt. Nu ligger Alice i sin "kattlåda" och vilar sig. Hon är trött igen och känns lite varm. Får se vad det blir av det hela.



Tacksam för att just du förgyller mina gråa dagar ♥
Älskade Alicen


Alice har målat Hello Kitty! (Men det syns väl tydligt) :)



Lite shopping-glädje


Kommentarer
Så här sa: Carro

Låter som en toppendag trots allt! Fina fina Alicen, visst kan hon väl förgylla dagar :)



Syns ju tydligt att hon har ritat Kitty iaf. Så fin så!



Då är det kanske värt ett besök på Po.p iaf. Velar fortfarande ang. mössan vi tittade på, på deras hemsida. Tyckte inte den var så wow när jag såg den irl. Men hade inte Leon med mig så kunde inte prova. Hade varit najs med en shoppingtur någon dag.



Hälsa Alice att tomten undrar vad hon vill ha i julklapp ;) ILY!

2010-11-08 @ 16:52:27
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sis!

Det är härligt med barn som förgyller dagen. Klart jag oxå ser att det är Kitty hon målat. Skickar över massor av kramar till dig, hoppas att allt snart känns bättre <3 Älskar dig sis!

2010-11-08 @ 21:41:10

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0