Alice-citat och uttryck

Åhh har länge tänkt att jag skulle skriva ner en massa saker som Alice har sagt. Hon har sådana uttryck att man inte kan annat än le åt henne och jag vill ha det nerplitat innan jag glömmer, för min egen skull. Hon är så lillgammal och förståndig :) Lucas brukar säga att "nu pratar Alice som en liten tant igen" och visst ligger det något i det :) :

- Åh neeej jag tror Leon är i knipa!
(sagt när vi besökte en lekplats tillsammans med Carro och Leon)

- En riktig rackare är han min Båtsman
(om sitt älskade gosedjur)

- Den här kakan smakar fantastiskt!
(Bakat chokladbollar)

-Mamma, jag är stolt över dig!
(Kom en dag vid frukostbordet bara sådär) :)

- Nej det var inget troll, det var ju bara en klenfis!
(När Mattias kom in i sovrummet och Alice låg i sängen)

-Det här är verkligen min favorit-skog
(på Kjugekull)

- Vilken byracka Bovve är!
(Nästa gosedjur) :)

Och det senaste, när jag frågade Alice häromkvällen om vi skulle gå ut och ta en promenad:
- Det var en bra idé mamma, men jag tror nog inte det.

Alltså hennes små kommentarer är helt underbara. Finaste Alicen♥ Finns massor fler som inte kommit med här, för som sagt man glömmer ju så lätt. 


Kommentarer
Så här sa: Carro

Alice är verkligen lill-gammal och det är så sött! Underbara fina stjärna! Som jag saknar er!

2010-10-28 @ 10:03:28
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0