Hej snö!

Ojdå så kom vintern plötsligt. Åtminstone på besök. Lovely! Vet inte vad det är med mig, men jag älskar den kyliga årstiden mer och mer. När andra suktar efter sommar igen så njuter jag av det som ska komma. Vinter. Självklart hoppas jag på en riktig vinter igen, även om jag vet att chanserna är små. Oavsett snö eller ej så kommer iallafall behovet av varmare kläder nu. Måste in till stan och fixa jacka med Lucas. Det känns surt kan jag lova. Lucas fick en ny, fin och ganska dyr jacka förra året som han absolut skulle kunnat ha i år också. Om han vetat var den är vill säga. Tredje jackan Lucas slarvar bort och jag är allt annat än glad på honom. I år får han faktiskt betala en del av sin nya jacka själv. Vet inte om det har någon som helst effekt, men det känns inte rätt att bara förbise alla kläder som försvinner ur hans garderob.

Alice vinterkläder är så gott som klara. Kör dubbelt till henne med overall från PO.P och jacka+byxor från Villervalla. Ett par svarta vinterskor (Tobias) från Vincent ska också inhandlas sen kan vi invänta vintern utan att behöva frysa :)

Linus släpar jag helst inte med mig till stan. Vi är ovänner innan jag parkerat bilen. Lilliz hatar att handla kläder, han tar första bästa bara för att få det överstökat och sedan händer det att han aldrig använder det vi köpt. Jag gillar att handla kläder, spana länge och kolla på flera ställen. Tillsammmans med Linus ovilja blir det ingen bra kombination. Numera näthandlar vi en hel del till honom. Hittade det här på Stadium och funderar på om jag ska klicka hem den. Han behöver både skidjacka och byxor och min erfarenhet av Didrikson är toppen.



Vad tycks?


Kommentarer
Så här sa: Carro

Älska snö och vinter! Blev så sugen på glögg när jag såg snön ;) Behöver oxå ett par Tobias till Leon, sen är han komplett. Jag vill oxå ha vinterskor. Inte köpt på flera år. Menmen, får väl se vad man hittar.



Tror Lilliz hade passat jättebra i det fina setet från Didriksons. Didriksons är verkligen riktigt bra. Min viterjacka har jag haft i 3 år tror jag det blir. Det är den varmaste jacka jag har haft. Underbar!



Tråkigt med Lucas och hans bortslarvande :/



Hoppas du mår bättre idag love! ILY!

2010-10-21 @ 11:22:41
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0