Sammanfattning

Jisses, livet rusar. Jag skulle gärna stannat upp ett tag för nu känns det som att jag inte hänger med riktigt. Igen. Har inte tid till någonting. Nu ska jag iaf försöka mig på en lite bättre uppdatering här.

I fredags var vi som sagt på badhuset. Alltså det är verkligen en kanonstart på helgen. Alla mina barn älskar det och det blir en gemensam positiv start på ledigheten. Vi åkte dit ganska sent, åt middag innan och var där tills de stängde. Vi var i varmvattenbassängen sista timmen (19-20) och det var hur ljuvligt som helst. Inga andra var där så vi hade hela bassängen för oss själva. På hemvägen körde vi inom Hemmakväll. Grabbarna fick hyra film och lite fredagsmysgott följde också med hem :)

Lördag: Upp tidigt och skjutsade Lucas till frissan klockan nio. Klockan 10 skulle vi sen vara i Önneköp med Linus för säsongens sista fotbollsmatch. Matchen började inte förrän 11 så det blev till att roa Alicen ganska länge eftersom vi inte kom därifrån förrän 12.30. Men det var skönt att vara tillsammans och att vara ute en stund och njuta av höstsolen. Matchen slutade 12-0 till våra grabbar och bättre avslut kunde de ju knappast få. På eftermiddagen var Mattias ute och jobbade i stugan en stund. Jag snodde åt mig en liten tripp till stan och köpte en ny klänning till mig själv faktiskt. På kvällen var vi sen hos systerstor med familj och åt middag. Trevligt som tusan. Carro, Linus och Leon var också där :) Alice blev såklart toppenglad eftersom hon ofta tjatar om Leon och att hon "saknar ju han". (Häromdagen frågade hon efter Leon igen och sa: "men jag saknar ju han. Han kan komma hit en annan dag klockan fem.) :) Söte!

I söndags var det dax att få lite mera gjort. Mattias grejade en del i stugan, jag körde marktjänst här hemma. Igår var det ju jobb och sen kom mina föräldrar. Bojje hjälpte Mattias lite och j-klar vad jag längtar till det här projektet är över.

Idag har det varit årets värsta dag på jobbet. Fotografering. Jag avskyr verkligen den dagen. Stimmigt och bökigt. Barn som ska kläs i den klänningen, ha luggen på det hållet, ha tofsarna si och skjortan så. Ledsna barn som ska vara glada och personal som helst av allt vill slippa detta ståhej. Fattar inte varför vi håller på år ut och år in. Jag kan inte se någonstans att det skulle ligga i vårt pedagogiska uppdrag att annordna med en fotograf, utan jag tycker helt och hållet att det är en föräldrasak att fotografera sina barn. Visst gruppfoto, fine, det köper jag men inte resten. Nu är det snart dax att köra in till stan och klippa Linus och Alice. Älskling är och spelar tennis. Ikväll ska vi minsann bara slappa på soffan och såklart kolla på fotboll! Heja Sverige!

Förresten så är Alicen lite hängig idag och har varit hemma från Vintergatan. Får se hur det blir imorgon.



Glada grabbar efter storvinsten :)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Awwwe söta Alicen. Vi saknar ju er oxå. Allt känns så tråkigt nu :( Vill vara mammaledig :'( Hatar långa dagar utan Leon och utan allt vårt hitte-på. Skit :(



Hoppas vi ses snart. ILY!

2010-10-12 @ 20:40:12
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0