Envisa!

Idag blev det frulle hos mellansis. Trevligt det! Mamma kom också en vända så vi var ett redigt tjejgäng vid frukostbordet :) Fick väcka Alicen för hon verkade inte alls vilja vakna av sig själv imorse, trötte! Kan bero på att hon absolut skulle bada med mig igårkväll. När vi var i Helsingborg fick Alice för sig att jag var på sjukhuset. Stackars liten tror att mamma är sjuk så fort jag är iväg en stund. Hon hade sagt till mormor i fredagskväll att "men pappa kommer hem iallafall".  Usch vill inte tänka på hur jobbigt detta varit för henne, med alla sjukhusbesök och att se mig så pass dålig som jag varit. Det första Alice frågade mig när vi träffades när vi kom hem från Hbg var om jag hade mycket ont i magen och om jag fått nytt plåster nu. Tog tid innan hon trodde på att jag inte varit hos doktorn och på att jag var frisk. Fick lova henne att jag var så frisk att vi faktiskt kunde bada tillsammans, så igår gav hon sig inte - vi skulle bada. Tröttast i världen var hon, men envis till tusen är hon ju så det blev såklart ett bad. Jag hade ju lovat att jag kunde. I badet kramade hon mig hårt och sa: "Du ä schrisk nu mamma, du är jätteschrisk mamma" :)

Idag har jag försökt vara mycket med min flicka. Efter frukosten gick vi en runda till tivoliparken nnan vi åkte hem. Just nu är Liten ute och spikar med sin pappa. Själv har jag varvat disk och undanplock med att leta stuga för vår kommande vintersemester. Typiskt nog så har Mattias jobb tagit bort stugorna i Lindvallen :( Vi trodde ju liksom att vi säkrat vinterns skidåkande, men icke. Nåja, har jag bestämt mig så ger jag mig inte så lätt. Trägen vinner heter det ju.

Jag vill till Lindvallen. Jag vill ha den tiden med min familj, med min älskade Bästa och med hennes grabbar. Nej förresten jag SKA till Lindvallen. Med alla fina som var med förra året. Det bara måste bli så!

(Tror det ligger något i Mattias påstående om att Alice fått en del egenskaper från sin mamma. Han påstår att vi är sjukt lika i vissa avseenden. Hmm... ja kanske?!)

 


Kommentarer
Så här sa: Carro

Nä fy, stackars Alice! Va många tankar som måste snurrat i hennes huvud. Lilla stjärnan!



Visst ska vi till Lindvallen! På något sätt SKA vi det :) ILY!!!

2010-09-06 @ 21:23:36
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Du vet min "vinst" från Mama, den är värd minst 189 kr :O Det är galet!

2010-09-07 @ 13:24:19
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0