Ge mig volangfritt!

Fy vad jag är less på volanger och filidutter. Varför går det bara inte att göra flickiga snygga kläder och skippa allt krafs? Idag var jag och Alice inne en snabbrunda i stan, skulle hitta baddräkt var det tänkt. Kom ju på att det är simstart imorgon! Alice ville såklart ha en rosa och jag tyckte det var ok. Snabbt upp på HM och hade förhoppningar om att hitta en enkel Kitty-baddräkt där kanske. Icke. Volanger och skräp på varenda baddräkt. Över till Lindex, samma sak. Prickiga volanger, glittriga baddräkter i regnbågens alla färger. Fult. Borta på Åhlens fanns en fin Pippi-baddräkt, om det inte varit för att den var prydd med extra tyg runt ben och armar. Jisses måste min tös se ut som en pyntad julgran när hon är i badet?! Själv föreslog jag Polarns basrandiga baddräkt, men rosa var ju liksom bestämt och har man lovat rosa så har man. Till sist hittade vi en rosarandig på Kappahl. Utan krafs, glitter och filidutter. En vanlig badvänlig baddräkt helt enkelt. Tack för det.



Kommentarer
Så här sa: Marie

Ja ´det är jobbigt med allt krafs dom sätter på kläderna idag! Fin den hon valde! Simma lugnt! Kram =)

2010-09-01 @ 16:15:54
Så här sa: Carro

Ja fy för glitter, volanger, djurtryck och annat krafts! Alicens baddräkt är superfin :) ILY!

2010-09-01 @ 17:08:18
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0