Jobb och sömn

Lucas har varit hemma hela veckan. Känns fantastiskt, jag är glad och mår riktigt bra. I söndags pratade jag en lång stund med honom och vi var nog överrens till slut om att här hemma gäller våra regler, han kan inte sticka till pappa när det inte passar här. I så fall får han bo hos sin pappa på heltid och det vill varken jag eller Lucas. Det kan låta hårt, men jag kan inte ge efter på vissa saker. Kan t.ex ha handlat om att han vill vara med kompisar till sent på kvällen. När jag sagt att jag kommer och hämtar honom vid åtta så har han blivit arg och sagt att "då sover jag hos pappa". Förstå mitt dilemma. Jag älskar Lucas, men jag tror inte han mår bra av att kunna spela ut oss så.

Så var det alltså helg igen. Ja iallafall för mig :) Fast jag ska erkänna att huvudet är fullt av jobbrelaterade tankar och att jag snart ska fortsätta jobba en stund till. Är så himla glad för att jag är tillbaka i förskolevärlden. För utomstående kan det till synes vara så att vi passar barn, för mig är det ett ansvarsfullt uppdrag som i huvudsak syftar till lärande. Genom lek givetvis. Mitt favoritämne i förskolan är matte och det hoppas jag få jobba massa med denna terminen. Bara chefen som ska ta tag i och förändra lite saker först, så mina arbetstider gynnar barnen och inte kollegernas vilja i att hoppa över middagsrasten etc för att få gå hem tidigt...

Men jag är full av förhoppning om att det här kommer gå hur bra som helst.

Igår var vi på föräldramöte. På världens bästa förskola, Vintergatan. Vilket möte, vilken energi och vilken glädje. Jag är så glad för att Alice är just där.

Alice ja. Hon sover som en kratta om nätterna just nu. Drömmer massor! Funderar på om det har att göra med att jag jobbar och att vi inte ses riktigt lika mycket längre. Jag och Alice har liksom varit ett, suttit ihop, alltid vi två. Inatt illvrålade hon att hon ville ha puss. Söta unge ♥ Efter det var det lugnt en stund, men vid femtiden vaknade hon igen och var superledsen fört att "Marie har tagit din hjärta som jag gjort till dig MAAAAMMA!" Elaka moster ;) Låt Alice sova om nätterna (och mig också) :P

Nä nu ska jag jobba lite för snart ska älskling hämtas på Vintergatan. I eftermiddag är det sim och pyttedans. Massa tillsammanstid och förhoppningsvis sover vi gott inatt.


Kommentarer
Så här sa: Marie

Ja regler mår barn bra av! Vad då för hjärta? Goa Alice! =) Ge henne en bamse kram från tjuven =) Kram till dig oxå

2010-09-23 @ 17:10:45
Så här sa: Carro

Hoppas ni har sovit gott i natt :) Knasiga drömmar Alice har då. Leon är nog oxå inne i en drömperiod, jobbigt, men det går ju som det mesta; över!

2010-09-24 @ 09:29:39
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0