Massa göra, massa gjort!

Fi fanken vad jag har varit effektiv idag. Älskling har jobbat och jag kände för att göra detsamma här hemma. Ville få undan lite inför kommande vecka. När jag vaknade imorse hade jag en lång to-do-lista. Nu ser den ut såhär:

Skjutsa Linus till fotboll
Skjutsa Lucas till fotboll
Titta på Linus match

Vika, lägga in tvätt
Laga lunch
Städa toaletterna
Dammsuga sovrummen
Dammsuga hall och kök 
Svabba köksgolv
Göra veckans matlista
Tvätta tre maskiner tvätt
Tvätta Alice sulkyvagn
Rensa och torka ur kylskåpet
Köra iväg med sopor
Rensa ur och dammsuga bilen
Storhandla (verkligen STORHANDLA)
Laga riktig söndagsmiddag (ostbiffar, mums!)

Nu är jag mätt, nöjd och trött. Linus har varit till stor hjälp idag (glad efter vinst i fotbollen!) och han har både tömt diskmaskinen (två gånger), lekt med Alice, gått ut med sopor, rensat bilen från skräp, hjälpt till på sopstationen, hjälpt till att handla, dukat till middagen... Han har visserligen muttrat lite om barnarbete och slaveri, men jag tar inte det så hårt ;) Belöningen kommer ikväll iform av lite extra påslag på månadspengen. Fast det vet han inte om, jag vill att det ska vara naturligt att hjälpa till och att det inte alltiid ska resultera i att man måste få tillbaks. Nåja vi har faktiskt haft ganska kul mitt i allt arbetande :)

Det jag inte har gjort idag är typ:

Suttit ner och druckit kaffe
Kollat mailen
Soffmys (med risk för att somna)

Så kommer resterande av min kväll att se ut!

Önskar er en fin kväll!


Kommentarer
Så här sa: Therese, Nellie o Maja

Flitiga du! Det är så härligt när man fått undan o kan stryka allt på listan. Nelli tömmer gärna diskmaskinen här hemma o hon är riktigt duktig på det. Antar att det lär ändras snart o att hon inte alls vill hjälpa till :) önskar er en fin måndag, kram!

2010-09-27 @ 09:22:20
URL: http://fesan.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Shit va flitig du är då :) Skönt att få så mycket gjort! ILY

2010-09-27 @ 09:43:25
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0